menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie weet hier een naam bij

Ga naar meest recente reactie

leeuwtje

Leeuwtje

Hoi,

Ik heb deze plant (weet ik bijna zeker) gekocht bij een dijk van een tuin (vorig jaar).
Wie kent de naam ervan want ik weet het niet meer.
[afbeelding verwijderd niet-https]

zondag 26 oktober 2008 - 01:27
leeuwtje

Leeuwtje

O let niet op het onkruid hoor, dat is nu allemaal weggeschoffeld! haha
zondag 26 oktober 2008 - 01:27
Matabish

Matabish

'Aruncus dioicus' (Geitebaard) of een 'Astilbe' (Spierstruik)??
zondag 26 oktober 2008 - 01:37
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Aralia californica
zondag 26 oktober 2008 - 13:11
leeuwtje

Leeuwtje

Ja aralia californica dat is hem! Ik kan er alleen weinig informatie over vinden. Ik vind hem schitterend!
zondag 26 oktober 2008 - 20:24
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Ja het is ook een heel mooie plant. Hij wordt erg groot na een paar jaar en is dan vrijwel niet meer te verwijderen. Dus zorg er voor, dat hij dan op de plaats staat waar je hem hebben wilt. Het is in de verte familie van de klimop en dat zie je tijdens de bloei. Hij lijkt weinig op de andere Aralia's. Hij heeft graag voldoende voedsel en vocht en stelt weinig eisen aan de verzorging, is winterhard en behoeft geen steun. Een indrukwekkende plant voor een eigen hoek in de tuin. Riesenstaude zeggen de duitsers tegen zo een reusachtige plant. De dames van Een Dijk van een Tuin hebben hun Aralia vorig jaar verplant en zijn daar twee dagen mee bezig geweest. Onze Aralia stond nog maar kort en het verplanten duurde een half uurtje. Ik ga er van uit dat hij hier nu goed staat!
zondag 26 oktober 2008 - 20:41
leeuwtje

Leeuwtje

Volgens mij ben ik dan net na het verplanten van hun aralia daar geweest. Ze hadden de hele oprit vol staan! haha.
Is bij deze ook een wortelbegrenzer nodig. Ik las dat sommige dat bij andere aralia's wel adviseren.
Ik heb hem nu in de tuin staan maar eigenlijk denk ik dat ik hem liever in mijn exotenhoekje ga zetten. Ik vind het wel een exotische uitstraling hebben!
maandag 27 oktober 2008 - 00:35
minouke

Minouke

ik heb met google het volgende gevonden :

Vaste plant met Tropisch uiterlijk
Verlangt een vochtige doorlatende bodem
Halfbeschaduwde plek
hoogte 2 à 3m
Cremewitte bloei in juli/aug gevolgd door purpere bessen waar vogels dol op zijn
Blad wordt in de herfst geel en plant sterft dan af tot de grond
winterhard

maandag 27 oktober 2008 - 07:14
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Een begrenzer is niet nodig maar veel ruimte wel want het wordt een heel grote plant.
maandag 27 oktober 2008 - 13:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon