menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Breedte haag

Ga naar meest recente reactie

norab

Tekst aangepast

Norab

Dag allemaal,

We zijn aan het twijfelen om tegen onze afsluiting (+/- 50m) ofwel klimop ofwel een haag te zetten, maar na hetgeen ik hier allemaal op het forum gelezen heb, denk ik dat we eerder voor een haag zullen opteren.

Om zo weinig mogelijk plaats te verliezen (onze tuin is maar 10 meter breed), zouden we graag een haag hebben die zo smal mogelijk is. Onze voorkeur gaat uit naar een beukenhaag of een haagbeuk.
Kan één van deze hagen smaller gehouden worden dan de andere?
Welke breedte zal deze haag toch sowieso (moeten) hebben?

Alvast bedankt voor de reacties!
vrijdag 17 oktober 2008 - 08:22
JovanDreumel

JovanDreumel

Veel smaller dan 30 cm zal niet kunnen. En dat geldt voor beide hagen. Maar om het geheel stabiel te houden heeft de hoogte die je wil daar ook mee te maken. Een haag van 1,5 m en 30 cm breed is natuurlijk niet stabiel meer.
vrijdag 17 oktober 2008 - 10:34
norab

Norab

We zouden toch graag ongeveer 1m80 hebben.
Dit is de hoogte van ons afsluiting.
vrijdag 17 oktober 2008 - 10:39
JovanDreumel

JovanDreumel

Dan zit je toch gauw op 60 cm breedte. Met klimop, dat langs betongaas groeit kun je dat wel smaller houden. Kies dan voor minder onderhoud voor een klimop die niet snel groeit.
vrijdag 17 oktober 2008 - 11:06
Kwest

Kwest

Dag Baron,

Wij hebben aan 2 zijden van onze tuin klimop tegen Bekaert-draad groeien (1,80 m hoog) , een stuk van 25 meter en een stuk van 35 meter lang. Het onderhoud is supergemakkelijk en je kunt de haag idd heel strak en smal houden.

Groeten,

Kwest
vrijdag 17 oktober 2008 - 18:29
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

DAG BARON AL EENS GEDACHT AAN VIBURNUM TINUS WAT EEN PRACHT HAAG EN DAAR KAN JE GOED NAAR EN 150 GAAN EN 40CM BREED EN IS ZOMER EN WINTER GROEN IK GA ZOEKEN ACHTER EEN FOTO VAN DIE VIBURNUM EN ANDERS TREK HEM MORGEN STAAT NU DRIE JAAR EN IS TOCH 130 HOOG AL EN DE BREEDTE ZAL NU WEL 50 CM ZIJN MAAR IN HET VOOR JAAR GAAT DIE NAAR ZIJN 35 CM DE GROETJES EN DAG EN IS ZOMER EN WINTER GROEN EN ALS HET KOUD IS GEEFT HIJ DE BLOEM




[afbeelding verwijderd niet-https]

dinsdag 21 oktober 2008 - 00:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon