menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Asparagus plumosus

Ga naar meest recente reactie

gridje999

Tekst aangepast

Gridje999

Hopelijk kon ook hier mij iemand helpen ?

- een aantal jaren terug kocht ik een plantje (in de lidl), ik liet me verleiden door zijn droomachtige en veerachtige bladeren. (Een naam stond er niet bij vermeld), dus ik wist niet wat ik gekocht had (binnen of voor buiten). Gezien ik hem zo mooi vond plaatste ik hem in mijne living, en daar doet hij het al een aantal jaren tamelijk goed. (hij kreeg water als ik er aan dacht, dus niet al te veel) Behalve krijgt hij nu veel droge en gele bladeren, misschien een normaal fenomeen.

Dank zij dit forum (met een foto van een bloemstuk) ben ik erachter gekomen dat ik mij indertijd een asparagus plumosus aangeschaft heb.

Is er iemand die een kenner is over deze plant?

Alvast bedankt,
Ingrid
vrijdag 10 oktober 2008 - 13:56
verbena46

Verbena46

hallo Ingrid

lees dat het een makkelijke plant is,temp. min.7 gr., houdt van schaduw maar ook van zon
van bovenaf wat besproeien maar ook geregeld de pot nat houden en om de 2 weken wat kunstmest
van mei tot sept.
gedurende de winter minder water geven

de oorzaak van de gele bladeren is misschien te weinig water

grt Verbena
vrijdag 10 oktober 2008 - 14:40
gridje999

Gridje999

Hallo Verbena,

bedankt voor de reactie. Heb hem alvast eens goed laten drinken, maar neemt er precies weinig van op, mogelijk zijn er te veel wortels?? Zou ik hem nog durven te verplanten?

Grtjes
ingrid
vrijdag 10 oktober 2008 - 17:23
verbena46

Verbena46

hoi Ingrid
zit ie in een misschien te kleine pot?
er staat nog al bijgeschreven indien je er een tweede plant van wilt groeien
dat je er een stuk van aftrekt(snijdt) met wortel maar dat moet in't voorjaar

zet'm eens in een schotel met water misschien neemt ie't beter op

grt Verbena
zaterdag 11 oktober 2008 - 14:49
gridje999

Gridje999

Hallo Verbena,

Heb het intussen toch nog gedurfd om hem in een grotere pot te zetten, met schaaltje onder (kan ik beter volgen of en hoeveel hij drinkt). De pot zat vol met wortels, dus dat zal wel de reden zijn van gele bladeren, en dat hij amper nog water op nam. Ga ik in het voorjaar dan eens proberen om er een tweede van te maken.

grtjes
ingrid
zondag 12 oktober 2008 - 09:16
HappyDeez

HappyDeez

Hoi Ingrid.
ik heb deze plant ook en hij groeit enorm. Nu wil ik hem graag verplanten. Jij hebt dat in 2008 gedaan en ik ben benieuwd of dat goed is gegaan. kan hij daar tegen?
Groetjes Desiree
maandag 16 april 2012 - 11:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon