menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zonde

Ga naar meest recente reactie

chatoela

Chatoela

Hallo tuinliefhebbers,

Ik heb het geluk dat ik vanaf mijn werkplek uitkijk op een binnenplein dat heel mooi begroeid is. Er staat ook een heel grote, mooie campsis, nu nog volledig in bloei maar.....vandaag zijn de tuinmannen aan het werk en die hebben al die mooie bloemen weggesnoeid!!!!

Nu komt mijn vraag : heb een paar stekjes weggenomen (zag nog geen zaaddozen liggen), kan ik deze laten wortelen op water of in stekgrond?

Groetjes,
Karin
woensdag 17 september 2008 - 13:45
suldrun

Suldrun

eigenlijk weet ik het niet zo goed maar vaak krijgen takken wortels als je ze lang genoeg in het water laat staan en ik denk dat je ze daarna kan planten in een pot en vervolgens in de grond
woensdag 17 september 2008 - 19:33
Rita1960

Tekst aangepast

Rita1960

Hoi Karin,

kijk eens op de onderstaande link!

http://www.tuinadvies.nl/campsis_trompetklimmer_snoeien.htm

Je hebt trouwens wel gelijk dat het zonde is dat ze er nu al in hebben zitten snoeien.


groetjes,

Rita

woensdag 17 september 2008 - 19:35
schuurmans

Schuurmans

in mijn tuin staat een flinke Campsis radicans. Bijna elk jaar hangen er tientallen peulen aan.
Dit jaar niet een. Het is wel typisch dat we bij ons bijna geen wespen hebben gezien want die houden zich dikwijls op in de Campsis. Weet iemand of de wespen speciaal zijn uitgevonden om de Campsis te bevruchten?.

grt
henk

een stuk van de Campsis in onze tuin.

[ [afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 17 september 2008 - 22:24
Flurkie

Flurkie

Wauw Henk, wat een mooie struik!
Groetjes, Flurkie
donderdag 18 september 2008 - 16:43
chatoela

Chatoela

dag henk, wat een mooie campsis, zo zag de campsis, voor het snoeien , er hier ook uit maar met orange bloemen.

dank je rita, ik probeer de stekjes te laten wortelen op water

Groetjes,
karin
vrijdag 19 september 2008 - 12:44
schuurmans

Schuurmans

Karin,
jammer dat je zo ver van Oss woont. ik heb in het afgelopen seizoen div. campsissen uit de grond geschept. ze komen hier en daar in de tuin spontaan te voorschijn. die pot ik dan op en geef die aan wie ze hebben wil. ook een gewild artikel met de ruildagen.

grt
henk
vrijdag 19 september 2008 - 16:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon