menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Epimedium perralchium fronhnleiten

Ga naar meest recente reactie

berenice

Berenice

ik heb een 12 vkm van deze plant staan , die ik wil verjongen
momenteel is ze zo een 30 a40 cm hoog ,en dit na 10 jaar
mag ik ze nu voledig snoeien , en opnieuw opkweken ????
ik vind dit een geweldige plant , die in het voorjaar met haar mooi gekleurde
rozeachtige jonge gekleurde bladeren het zeer goed doen in bloemstukjes

met dank
berenice
dinsdag 9 september 2008 - 20:26
Wewe

Wewe

Beste Berenice,

Ik zou toch nog een maandje wachten.
Je kan dan de planten terugsnoeien, uitgraven, scheuren en de buitenste delen van de plant opnieuw planten.
Met scheuren kan je ook wachten tot in de lente. Dan zal je minder uitval hebben door de vorst.

Veel succes,
Werner
dinsdag 9 september 2008 - 21:22
ines

Ines

Hoi Berenice,

De Epimedium x perralchicum bloeit in het voorjaar met licht gele bloemen dus mag U niet wachten tot het voorjaar om deze te verplanten en te delen (sorry Wewe). Het beste is ze nu al uit de grond te halen en te delen, in onze streek ( en ook Uw streek dus) is de grond nu heel drassig door de vele regen de laatste tijd dus ideaal om nu al te beginnen. Aan het werk zou ik zeggen...
dinsdag 9 september 2008 - 22:04
berenice

Berenice

ja INES

ik dacht dit ook te doen ; maar zou ik de bladeren ook afknippen

grts berenice
woensdag 10 september 2008 - 07:56
ines

Ines

Als de bladeren bruin zijn of ik zie beschadigingen dan knip ik deze al af, hebben ze nog hun kleur dan laat ik ze met rust. Bij het scheuren kan U bij bepaalde planten beter een deel van de bladeren verwijderen om verdamping tegen te gaan en zo een deel kracht naar de inwortelende delen te sturen. Deze soort Epi heeft een heel sterk blad die een tijd zonder water kunnen dus U kan ze aan de planten laten, no prob
woensdag 10 september 2008 - 22:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon