menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Papyrus

lina

Lina

Hallo
in onze tuin blijft alles aardig groeien en bloeien, de een al wat rapper als de andere. zoals onze papyrus plant. Het begon vorig jaar allemaal met een klein stekje van een vriendin en nu terroriseert hij daar de hele hoek. De omtrek zal nu wel al een meter zijn. in zijn geheel natuurlijk he!
Hoe begin ik daar het beste aan? Aan mijn man moet ik niet zo denderend veel vragen want hij heeft het extreem druk op zijn werk.
Ik prefereer wel van geen dodende middelen te gebruiken, ik heb andere lieve plantjes die in de buurt staan.
Bij het googlen rond "papyrus" werden deze planten meestal in een vijvermand geplant? Ik kan dit naapen en ze de volgende keer planten in een bassin ipv van de volle grond. Want ze zijn misschien wel groot en sterk, maar ook prachtig gracieus als ze meewiegen in de wind. Dus ik wil ze niet volledig verwijderen.

met groet
lina
zaterdag 6 september 2008 - 11:23
rialle

Rialle

Hoi Lina, ik wist helemaal niet dat Papyrus het ook in de tuin doet. Is hij dan ook winterhard? Ik heb er een (flinke) als kamerplant, maar die staat dan wel constant met zijn voeten in het water. Het lijkt mij inderdaad prachtig in de tuin. Maar blijkbaar woekert het net zo als bamboe zoals jij het vertelt.
Toch ga ik het volgend jaar eens proberen, maar zal hem voor de zekerheid in een bak zetten.

Groetjes Rialle
zaterdag 6 september 2008 - 12:32
lina

Lina

Beste Rosalie,
Ik vergeet het er constant bij te zetten. Ik woon op het winterharde Kreta. De papyrus doet het hier voortreffelijk als tuinplant!
Groetjes
Lina
zaterdag 6 september 2008 - 14:57
zourky

Zourky

Ik heb eens een papyrus gekocht in Heist op denberg,en vroeg aan de verkoper kan het tegen onze winters,er zijn natuurlijk vele soorten,die ik had is zo een 70 cm hoog,in de winter bevriest de oude plant,maar er komt zoveel zaad aan dat het volgende jaar heel de tuin vol staat,de laatste jaren heb ik de zaadstelen afgeknipt om geen jonge meer te hebben,en nog altijd komen er jonge plantjes uit gans de lente en zomer,en het komt omdat ik de zaadstelen op de komposthoop had gedaan,ik wil het niet meer,ik vind het goed in een bloempot,maar niet in volle grond toch de soort die ik heb
groetjes Richard
zaterdag 6 september 2008 - 20:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon