menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vruchten in passiflora caerulea

Ga naar meest recente reactie

evengroen

Evengroen

in mijn passiflora, die enorm is gegroeid en nog steeds prachtig bloeit, komen zachte, groene naar oranje kleurende, eivormige vruchten.
er in zitten pitjes, net als bij de passievrucht die je in de groentenspeciaalzaak kunt kopen.
ik heb even gelikt, het "vruchtvlees" is zoetig, maar of het echt eetbaar is weet ik niet.

kan iemand me daar iets over vertellen?

graag,

groet,
Trudie
zondag 31 augustus 2008 - 17:21
printemps

Printemps

hallo

welkom op dit forum

ze zijn eetbaar
de smaak is wel niet hetzelfde als die paarse
daar zit meer smaak in
die gele noemen ze in de winkel maracuja en er zit meestal een steeltje aan

mvg
an
zondag 31 augustus 2008 - 17:29
kurt
zondag 31 augustus 2008 - 19:14
evengroen

Evengroen

bedankt, wat een mooie site, zo overzichtelijk
en die fot's, prachtig, die met vruchten en bloemen zou zo van mijn plant genomen kunnen zijn.
grappig ook, dat ze echt eetbaar zijn; ik heb deze echt voor de bloemen aan de bloemenkant van mijn tuin staan, aan een andere kant staan aardbeien, bessen, bramen en druiven, maar daar zou - ie dus ook tussen passen.

ik las ook over stekken, maar er zijn uit zichzelf nieuwe planten omhoog gekomen in mijn tuin, een paar heb ik ak naar de voortuin verplaatst, gewoon een flink stuk wortel mee uitgestoken.

groet,
Trudie
zondag 31 augustus 2008 - 19:28
LauraK

LauraK

Hallo Trudie,

Leuk dat jij ook vruchten aan je passiflora hebt! De tweede en derde foto komen me bekend voor,
want die heb ik zelf ooit eens op deze site geplaatst!
Vorig jaar hadden we meer dan honderd vruchten, maar dit jaar tot nu toe maar vier.
Neemt niet weg dat ze heerlijk smaken!

Groeten van Laura.
zondag 31 augustus 2008 - 19:59
evengroen

Evengroen

hallo Laura,

of ik aan de honderd kom weet ik niet, er hangen nu zo'n twintig oranje aan, (omdat ik niet eerder geprobeerd had te zien hoe de binnenkant eruit ziet en ik dat oranje tussen de donkergroene bladeren ook wel wat vind hebben), maar dat zal dus snel minder worden, en volop groene, die hoop ik de tijd krijgen verder te rijpen (en dan nog steeds bloemen en knoppen)
ik ga het voor de lol eens bijhouden......

groet,
Trudie
zondag 31 augustus 2008 - 20:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon