menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lampenpoetser

Ga naar meest recente reactie

jessie

Jessie

Hallo,

Ik heb 2 lampenpoetsers gekocht 2 jr geleden in volle bloei.
Nou willen ze bij mij niet groeien en al helemaal niet bloeien , ze zijn nog niet eens de helft van wat ze zouden moeten zijn. Toch komen ze elk jaar wel weer op maar alleen met grassprieten van 30 cm lang.
Ik woon in de Ardennen en we hebben een vrij schrale grond dus ik bemest ze elk jaar, maar het mag niet baten.
Ik zit eraan te denken om ze anders maar in een bak te gaan zetten in de hoop dat ze het dan beter gaan doen. Wie heeft tips voor mij om ze in hun volle pracht te laten groeien en bloeien?
Alvast heeeeel erg bedankt!!!

Groetjes Linda
donderdag 24 juli 2008 - 16:11
LOBU

LOBU

Pennisetum's zijn nochtans oersterke planten, maar mogen niet te nat staan en in volle zon, misschien wringt hier het schoentje?
vrijdag 25 juli 2008 - 13:51
jessie

Jessie

Pennisetum's zijn nochtans oersterke planten, maar mogen niet te nat staan en in volle zon, misschien wringt hier het schoentje?


Ze staan zeker niet te nat ze staan schuin op een heuvel zeg maar en in de half schaduw.
Ik hoop zo dat ik weet waarom ze niet groeien en bloeien.
vrijdag 25 juli 2008 - 14:54
lisa

Lisa

jessie ,wat ik een keer gedaan heb is zij in een pot gedaan met gewone aarde en daarna in de tuin,
vond ik toen de tijd de oplossing.

groetjes lisa
vrijdag 25 juli 2008 - 16:06
joopsmit

Joopsmit

jammer dat je er geen foto van bij hebt .Er zijn veel soorten van deze . zelf heb ik er ook een gekocht en iederjaar weer zaad uit ge haald dat makelijk kiemt en groeit .Hier in maastricht hebben we wel kalk grond maar met wat humus er bij gaan ze nog beter .

Bloemen & Planten

dinsdag 1 december 2009 - 00:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon