menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

ID gevraagd

Ga naar meest recente reactie

immetjes

Tekst aangepast

Immetjes

Er staat een kruidachtige lage plant in mijn tuin waarvan ik de naam niet weet. Ik heb geprobeerd het te determineren maar dat is erg lastig want ik heb er de afgelopen twee jaar nog nooit bloemen aan gezien.
Ik kan me niet meer goed herinneren of hij in de winter z'n blaadjes verliest, ik dacht het wel.

De stengels zijn rood en de blaadjes zijn groen en getand. Hier een foto:

[afbeelding verwijderd niet-https]

Weet iemand wat dit is?
dinsdag 1 juli 2008 - 10:53
annis

Tekst aangepast

Annis

Actaea soort (christoffelkruid) misschien.

Nog welkom op dit leerrijke forum.
dinsdag 1 juli 2008 - 11:08
immetjes

Immetjes

Annis, bedankt voor je reactie en het welkom!

De blaadjes zijn niet gelobd zoals de Actaea maar enkel getand. Ook heb ik nog nooit bloemen gezien en zeker geen besjes ofzo.

Actea:

[afbeelding verwijderd niet-https]

Cimicifuga is het ook niet.
dinsdag 1 juli 2008 - 11:18
Spuddy

Spuddy

Het lijkt precies wat op astilbe
dinsdag 1 juli 2008 - 20:50
annis

Annis

Daar dacht ik in eerste instantie ook aan maar dat blad is toch wat smaller en dieper ingesneden.
dinsdag 1 juli 2008 - 21:02
immetjes

Immetjes

Een vriend van me is hovenier en die noemde ook al Astilbe. Maar ik denk toch niet dat dat het is. Astilbe heeft inderdaad een ander blad zoals Annis schreef en de stengels zijn niet rood.

Dat is eigenlijk het meest opvallend aan deze plant: De stengels zijn rood.
dinsdag 1 juli 2008 - 22:29
Spuddy

Spuddy

Uhm, de Astilbe die ik in me tuin heb staan hebben wel rode stengels hoor.
dinsdag 1 juli 2008 - 22:38
Bartje22

Bartje22

Ja spuddy daar lijkt die idd op.. die bij bij mij in de tuin heeft ook rode stengels en rode bloemen. maarjah iemand zal vast de "goede" naam wel weten!
succes
dinsdag 1 juli 2008 - 22:42
immetjes

Immetjes

Ik moet toegeven dat Astilbe tot nu toe de meeste kans maakt als kandidaat. Maar waarom bloeit ie dan niet?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cd/Astilbe-arendsii-total.JPG/397px-Astilbe-arendsii-total.JPG
dinsdag 1 juli 2008 - 23:26
annis

Annis

Hier in mijn tuin hebben de rood bloeiende Astilbe's ook rode stengels onderaan en de wit bloeiende hebben dit niet. Ik zie op de foto dat er veel blad beschadigd is misschien van slakken en dat de bloemknoppen daardoor ook weg zijn. Misschien is de plaats waar ze staan niet helemaal goed. Hier bloeien ze zelfs in de schaduw waar het iets vochtig is.
woensdag 2 juli 2008 - 10:41
Spuddy

Spuddy

Dat is nu net de ideale standplaats voor Astilbe Annis. Vochtige grond en niet te veel zon.
woensdag 2 juli 2008 - 16:19
annis

Annis

Spuddy hier krijgen ze helemaal geen zon daardoor bloeien ze ook niet echt uitbundig. De vochtigheid is goed maar iets van zon is wel ideaal.
woensdag 2 juli 2008 - 17:29
immetjes

Tekst aangepast

Immetjes

Hij stond tot 2 maanden geleden op een plek waar hij alleen 's ochtends even zon had. Nu heeft hij meer zon. Nou ja ik laat hem nog maar even staan onder m'n goudiep. Misschien wordt het nog wat.

Edit: Nou ja, dit forum heeft behoorlijk geholpen, sinds gisteren ontstaat er gewoon bloem. En ja het is dus een Astilbe! Bedankt iedereen!!
woensdag 2 juli 2008 - 22:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon