menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Geraniums

Ga naar meest recente reactie

KlavertjeVier

KlavertjeVier



ik had een vraag over Geraniums die niet willen bloeien en als er knoppen aan komen gaan ze dood voor ze echt kunnen groeien, hij zit wel vol met heel mooi groen blad

Heeft iemand enig idee waarom dit s?

Ik heb mijn moeder 12 geraniums gegeven, maar ze willen geen knop geven en als die uit de bladeren groeit, zijn ze nog heel klein en worden bruin.
Kan dit ook komen doordat er luizen in gezeten hebben alhoewel ze eigenlijk ook voor de luizen er in kwamen niet bloeide...ze is terug gegaan naar het tuincentrum maar die wisten ook niet wat ze eraan kon doen dan extra voeding geven


heeft iemand een idee wat zij er aan kan doen, ze heeft al extra voeding gegeven maar ook dat helpt niet... , haalt de dode bloemen eruit....

ze baalt hier ontzettend van natuurlijk en ik hoop dat jullie ons kunnen helpen


alvast bedankt
zaterdag 14 juni 2008 - 22:37
Esem

Esem

Misschien door het veel hemelwater dat er de laatste dagen gevallen is zou het wel eens kunnen zijn dat ze beginnen rotten.
Het koude weer doet er helemaal geeen goed aan.
En ik hoop toch dat je het hier hebt over de pelargonium en nie de tuingeranium?
Nog steeds worden deze twee soortnamen verkeerd gebruikt.
Pelargonium is éénjarig
Geranium is een vaste plant.
Gr Eddy,
zaterdag 14 juni 2008 - 22:44
KlavertjeVier

Tekst aangepast

KlavertjeVier

het zijn franse hanggeraniums....

En ze zitten in bakken op balkon vol in de zon....krijgen geen hemelwater...komt zo uit d ekraan..


Het rare is dat ik de zelfde dag ook 2 bakken, 24 stuks gekocht heb en die van mij hangen over het balkon in hemelwater en gewoon kraanwater en 1 x in de week krijgen ze pokon....dus dat is het denk ik niet....

Het zijn de zelfde als deze, dit is een foto van mijn hanggeraniums die ik elk jaar weer heb en vol op in de bloei staan.....dit was in april toen het zo warm was




[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 14 juni 2008 - 22:59
Esem

Esem

Heb je al eens geprobeerd om er eentje uit te halen en te kijken of er geen ongediertje aan de wortels van de plant aan het knagen is?

Eddy,
zaterdag 14 juni 2008 - 23:07
KlavertjeVier

KlavertjeVier

en naar wat voor dier moet ik zoeken? hoe ziet dat eruit..ik ben werkelijk een leek..

Ga morgen naar mijn ouders dus dan kan ik kijken

zaterdag 14 juni 2008 - 23:08
Esem

Esem

Gewoon de plant uit de pot halen en kijken of er geen witte of creme kleurige larvjes inzitten.
Zo ja alles verwijderen en nieuwe potgrond gebruiken en water geven met een middel tegen bodem ongedierte.
Eddy,
zaterdag 14 juni 2008 - 23:12
KlavertjeVier

KlavertjeVier

thanks en als ik nu niets vind

moet ik al de geraniums nagaan of 1tje....anders moet alles gedaan worden, geef niets , moeders zal hetminder vinden


bedankt voor de tip
zaterdag 14 juni 2008 - 23:16
frankiv18

Frankiv18

IK HEB 14 GERANIUM SANGUINEUM VAR STRIATUM GEPLANT IN BAKKEN EN BIJ GEEN EEN PLANT HEB IK BLOEMEN.
Weet iemand de reden?
dinsdag 4 juli 2017 - 14:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon