menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Madeliefjes

Ga naar meest recente reactie

Panter

Panter

Hallo, ik ben al een tijdje op zoek naar zaad van madeliefjes. Ik zou ze dolgraag in mijn grasveld hebben maar kan nergens zaad vinden. Mijn man opperde al om maar ergens een plantje uit een plantsoengras veld te halen maar dat zie ik mezelf nog niet doen. Heeft iemand een idee hoe ik hieraan kom?

groet,
Panter
vrijdag 13 juni 2008 - 10:54
summerspookje

Summerspookje

ik stak ze uit langs de weg , en weiden , en plantte ze terug op de plaats waar ik wil , en het jaar daarna krioelt het ervan ,nu zitten ze volop in mijn gazon, net de plaats die ik niet wil, de weiden van de boeren staan hier vol, en de wind doet zijn best hoor,nu ben ik vergeven van de margrietjes ,
en raak ze niet meer kwijt, als ge wilt kan ik eens zien of ze zaadjes hebben , en dan wil ik ze wel opsturen, het zou eigenlijk wel moeten ,ik zie anders niet hoe ze met de wind meekomen

gr.summer
vrijdag 13 juni 2008 - 11:49
Panter

Panter

Ok, dus toch maar in gemeente grond wat uitspitten. Als je zaad hebt houd ik me aanbevolen.

Groet,
Panter
vrijdag 13 juni 2008 - 14:11
printemps

Printemps

hallo

vraag eens rond bij kennissen of op uw werk
misschien hebben zij er wel teveel

mvg
an
vrijdag 13 juni 2008 - 15:13
Rikske_

Tekst aangepast

Rikske_

Als je in de buurt bent mag je ze bij mij ALLEMAAL hebben
Kan niet echt moeilijk zijn om ze te vinden, vraag eens aan de geburen volgens mij moet je geen 3 huizen doen
Succes met de zoektocht
Groetjes
Eric
vrijdag 13 juni 2008 - 16:03
Spuddy

Spuddy

Je kan graszaad kopen die vermengd is met madeliefjes. En anders als je in de buurt een tuin ziet met madeliefjes, vraag dan of je het gras uit de opvangbak van de grasmaaier mag hebben als ze het afrijden. Dat zit dan vol met zaad. Gewoon uitstrooien op je grasveld dan.

vrijdag 13 juni 2008 - 16:09
printemps

Printemps

wel opletten dat er geen ander onkruid inzit

zou wel handig zijn dat ze hun locatie invullen bij gegevens

mvg
an
vrijdag 13 juni 2008 - 16:12
Panter

Panter

Aha, er is dus graszaad met madeliefjeszaad te koop, dat wist ik niet. De winkel tegenover ons verkoopt ook graszaad maar heb het daar nog niet gezien, misschien maar even vragen. Ons "gazon" kan wel een opknapbeurt gebruiken dus dat komt goed uit.
Maar ik ga nu eerst een weekje op vakantie daarna maar eens mee aan de slag.
Allemaal bedankt voor de reacties.

groet,
Panter
vrijdag 13 juni 2008 - 16:19
deHaan

DeHaan

Het zaad van de madelieven is waarschijnlijk te koop bij Vreeken in Dordrecht.
vrijdag 13 juni 2008 - 20:55
mariatobba18

Mariatobba18

kan ik bijvoorbeeld hondsdraf in het gazon (lees grasperk) zaaien ? ik vind dat zo lekker ruiken , zo ja, waar kan ik dat zaad vinden ?
zaterdag 15 augustus 2020 - 20:10
deHaan
zaterdag 15 augustus 2020 - 20:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon