menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hangplanten bestand tegen zon.

Ga naar meest recente reactie

Arkanor

Arkanor

Ik heb op mijn terras al verschillende hangplanten uitgeprobeerd: petunia's, viooltjes, verbena. Al verschillende jaren probeer ik deze planten te laten overleven, zonder succes. Alle planten sterven binnen twee maanden. Dagelijks water en wekelijks voedingsstoffen geven helpt niet. Mijn terras is naar het zuidwesten gericht, de planten hangen aan een muur die heel erg warm wordt. Ik heb steeds het gevoel alsof mijn planet gewoon "verdorren" door een teveel aan zon en warmte. Op andere zonnige plaatsen zie ik bv petunia's die wel zéér lang blijven door bloeien. Weet iemand waarom mijn hangplanten het zo vlug begeven ? Kent iemand nog andere hangplanten die zeer lang bloeien en wel tegen zon en warmte kunnen ?
woensdag 28 mei 2008 - 15:05
Tine

Tine

Mijn garagemuur is ook heel warm. Op het gedeelte waar geen terras is, staat een druif die het daar zeer goed doet. Op het betegelde zitgedeelte heb ik begonia's en fuchsia's hangen. Ik heb er echter schaduwdoek overheen geplaatst zodat ze niet in de volle zon hangen. Op die manier doen ze het prima.

Tine
woensdag 28 mei 2008 - 16:07
hildavw

Hildavw

[afbeelding verwijderd niet-https]

op dit toffe forum, waar je alle mogelijke (en onmogelijke) vragen kan stellen.

Wat je hangpotten betreft, heb je al eens geprobeerd met gelkorrels door je plantgrond te mengen ?
Dan blijft de grond veel langer vochtig en zullen de planten het hopelijk wel wat langer volhouden.

groetjes

Hilda
woensdag 28 mei 2008 - 19:24
Esem

Esem

Er moet ergens iets verkeerd gaan,want éénjarige zijn echte zonnekloppers hier bij ons hangen de planten op een ziud oosten muur,gans de dag zon van 's morgens tot 's avonds en de planten doen het uitstekend.
Wel gebruik ik potgrond met aquakorrels om het water vast te houden in de hangmanden om zo te zorgen voor voldoende water voor de plantjes.
Wat je ook kan doen is onderaan als je begint met de hangmanden te vullen,een stuk plastie leggen,zodat het water niet direct kan wegvloeien.

gr Eddy,
woensdag 28 mei 2008 - 19:39
mimosa

Mimosa

ik heb in mijn hangmanden ook al vijverfolie gezet waar ik enkele gaatjes maak;normaal doen alle hangplanten et goed.bij mij hangen er zelfs 5 hangmanden in volle zon aan onze voordeur en ik heb ze de hele zommer lang.
kijk maar eens naar mijn web-cite http://mimosaclema.blogspot.com daar kan je zien . groetjes mimosa
vrijdag 24 april 2009 - 22:07
Fons

Fons

Tegenwoordig zijn er ook hangpotten met een waterreservoir.
Oostenrijkse hangpelargoniums zijn zeer geschik om op het zuiden te overleven.
Groetjes Fons.
vrijdag 24 april 2009 - 23:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon