menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Plantencentras aan betaalbare prijzen gezocht

Ga naar meest recente reactie

ingrid2630

Ingrid2630

Beste plantenliefhebbers,

Ik ben mijn tuin aan het aanplanten en ik stel vast dat een vast plantje al snel tussen de 1.50 - 1.75 euro kost. Eigenlijk toch niet zo goedkoop?
Ik ben dan maar naar Marechal in Turnhout en Pelckmans in Merksplas gereden en daar al een flink aantal planten gaan kopen (prijs 0,50 - 0,75 euro). Zijn er dan geen winkels in het Antwerpse die ook aan betaalbare prijzen planten verkopen? Wie heeft tips?
Groetjes. Ingrid.
dinsdag 27 mei 2008 - 23:16
Wes80

Wes80

Ingrid,

Als je genoeg geduld hebt, kan je zoals ik doen. Ik heb van iedere plant die ik wou een 2tal gekocht met de bedoeling door scheuren en zaaien binnen 5 jaar al m'n planten te hebben. Mijn tuin heeft nogal veel plantjes nodig en ik hou van specialekes (vooral schaduwplanten). Het kost natuurlijk wel wat tijd en energie, maar achteraf kan ja trots zijn op jezelf.

Groetjes
Wes
dinsdag 27 mei 2008 - 23:22
Esem

Tekst aangepast

Esem

Spijtig dat de meerderheid van de leden geen woonplaats invullen.
Nog thans heel makkelijk om meeren gerichter advies te kunnen geven als we van elkaar zouden weten in welke gemeente/stad we wonen.
Nu geven we soms raad waar geen man wat mee kan doen,omdat we niet weten waar iedereen woont.
Gr Eddy
woensdag 28 mei 2008 - 02:21
berenice

Berenice

ingrid

ik heb een 10 tal BOIKINIA over
je kan ze komen halen
geef maar een seintje
grts berenice
woensdag 28 mei 2008 - 08:15
sloeberkes

Sloeberkes

hoi allemaal

ik ga meestal mn planten en bloemen halen op de rommelmarkt in heist op den berg is op zondagvoormiddag. ze hebben er een ruime keuze van kleine plantjes tot grote planten

ook mn plantgoed haal ik meestal daar.

groetjes Elsje
woensdag 28 mei 2008 - 08:23
sloeberkes

Sloeberkes

ik heb mn woonplaats ingevuld is inderdaad voor sommige zaken makkelijker

groetjes Elsje
woensdag 28 mei 2008 - 08:25
Eniavaswen

Eniavaswen

Zelf zaaien is ook niet zo duur en het is heel leuk om de plantjes te zien opgroeien die je zelf gezaaid hebt.

Groetjes, karen
woensdag 28 mei 2008 - 09:02
sloeberkes

Sloeberkes

een jarigen probeer ik zelf te zaaien en voor de rest ga ik overal stekken halen maar kan het af en toe toch niet laten om eens een nieuwe plant te halen. maar zaaigoed vind ik ook duur

groetjes Elsje
woensdag 28 mei 2008 - 09:06
ingrid2630

Ingrid2630

Bedankt voor de tips allemaal. Ik heb inderdaad ook al 't een en 't ander gezaaid, maar ik ben iemand die niet goed kan wachten ;-(
Ik ben ondertussen ook lid geworden bij Bloemen en Planten en die doen maandelijks, een uurtje voor de vergadering, een ruilbeurs voor planten. Ik zal daar ook eens ne keer mijn licht gaan opsteken. Ik werk in Lint, dus de gemeente waar Elsje (sloeberkes) woont en ik zal ook eens ne keer naar Heist op den Berg gaan op een zondagmorgen. Ik hoorde dat daar ook particulieren staan met planten.
En ja, hoor, niets is zo fijn als je eens planten van iemand kan krijgen die je dan ook mooi vindt, he.
Binnenkort is het ook open tuinen en sommige tuiniers verkopen ook wat plantjes, dus ... ik zal er zijn, zou ik zo zeggen...

Voor de rest zijn nog alle tips meer dan welkom, ik heb nog flinke open plekken in mijn tuin.

Een fijne dag iedereen en tot hoors.

Ingrid uit Aartselaar.
woensdag 28 mei 2008 - 10:07
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Hey Ingrid uit Aartselaar

Als ik je nog niet welkom heb geheten, dan is dat bij deze gebeurd hé.
Bij ons in Mechelen in de tuinbouwschool kan je ook plantjes kopen aan heel democratische prijzen, zou dat niet in elke tuinbouwschool bestaan?


Adresinformatie
Provinciaal Instituut voor Tuinbouwonderwijs Mechelen
Antwerpsesteenweg 145
2800 Mechelen
tel.: 015 28 53 20
fax: 015 28 53 21
e-mail [[email protected]]

woensdag 28 mei 2008 - 11:18
kris79

Kris79

hallo

ik ben hobbyplantenkweker
heb een ruime keuze aan vaste plantjes te koop alles in pot en aan schappelijke prijzen!
altijd welkom!

vanwesemael kris
zandstraat 13
3980 tessenderlo
0496.27.67.12
[email protected]

mvg
kris
woensdag 28 mei 2008 - 12:23
Botanist

Botanist

Wat je ook kunt doen vermits je toch plaats hebt is van een paar van je leukste planten stekjes nemen of zaden oogsten en zelf uitzaaien om ruilmateriaal te bekomen. Ikzelf ben zo al naar 5 plantenruildagen geweest dit jaar en het is reuze meegevallen. Verleden week nog in Mortsel waar ik een bontbladerig meiklokje op de kop tikte. De man vroeg 3 euro voor 1 enkel plantje, maar toen hij hoorde dat ikzelf de roosbloeiende meehad was de ruil vlug geklonken. Zo zie je wel, maar je moet er ook iets willen voor doen.

Emilio
zaterdag 31 mei 2008 - 00:43
ingrid2630

Ingrid2630

Goede morgen allemaal,

Bedankt voor de tips. Ik zal mij eens verdiepen om enkele speciale bloemsoorten te zaaien en/of te kweken zodat ik "ruilmateriaal" heb. Fijn toch?

De tuin begin zo stilletjes aan te "leven", bloemetjes komen stilletjes open, 't is allemaal nog wat "dunnekes" maar volgend jaar veronderstel ik dat het allemaal wat weelderiger zal zijn. Ik zie er al naar uit...

Groetjes.

Ingrid
maandag 2 juni 2008 - 08:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon