menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vlijtig Liesje

Ga naar meest recente reactie

ZMAALD003

ZMAALD003

Al jaren zaai ik vlijtige liesjes van eigen zaad. De laatste jaren worden ze steeds ziek, ik heb gespoten met luizenspul maar het helpt niet echt. Waarmee zou ik ze moeten behandelen? Ik heb ze nu nog in bakken staan maar binnenkort wil ik ze in de tuin zetten. Als ze dan nog leven tenminste want ze zien er niet uit op het ogenblik.Groetjes Hanneke
dinsdag 13 mei 2008 - 09:21
cetinel

Cetinel

als het een ziekte is,waarom spuit je dan tegen luizen??
wat scheelt er eigenlijk precies met je vlijtige liesjes dan,groeien niet,vlekken?? kun je wat meer info of een foto geven??
dinsdag 13 mei 2008 - 10:17
LauraK

LauraK

Hallo Hanneke,

Allereerst welkom hier op het forum! Hopelijk vind je er net zoveel informatie en gezelligheid als wij
allemaal.

Wat je vlijtige liesjes betreft: het zou natuurlijk kunnen zijn dat de planten steeds zwakker worden
omdat je steeds het zaad van dezelfde planten gebruikt. Als er eenmaal een (genetische) afwijking
bestaat, wordt die waarschijnlijk steeds dominanter naarmate jij de plant weer opnieuw zaait.
Misschien toch een keertje zaad kopen voor een 'nieuw begin'? Ik val je absoluut niet aan hoor, het
is gewoon het eerste dat me te binnen schoot.

Groeten van Laura.
dinsdag 13 mei 2008 - 10:36
ZMAALD003

ZMAALD003

hallo mensen, het blad van mijn vlijtige liesjes krult om, wat zou dat zijn? groetjes hanneke
dinsdag 13 mei 2008 - 11:25
Spuddy

Spuddy

Als het blad naar beneden krult dan es goed kijken voor beestjes onderaan het blad. Krult het blad naar boven dan hebben ze dorst. Dat kan zijn door droogte maar ook door overbemesting waardoor de plant geen water meer kan opnemen.
dinsdag 13 mei 2008 - 19:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon