menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lavendel Dwarf Blue

Ga naar meest recente reactie

Nimue007

Nimue007

Hallo,

problemen... alweer...

in het voorjaar hebben wij lavendel aangeplant, de variëteit Dwarf Blue, zo'n 20 struikjes.
Nu heb ik al zeker 5 struikjes moeten vervangen omdat die gewoon afgestorven zijn en nu zie ik dat er weer 3 aan het afsterven zijn... de andere doen het dan weer wel heel goed..

Iemand een tip of een idee?

bedankt!
donderdag 8 mei 2008 - 11:28
Adrienne

Adrienne

Misschien elke avond eens goed water geven.
Voor jonge plantjes is het zeker nodig.
donderdag 8 mei 2008 - 13:30
Nimue007

Nimue007

Bedankt voor de tip... alleen doe ik dat al en sommige van de lavendel plantjes lijken dat wel graag te hebben maar die andere zie ik elke dag maar 'verschrompelen'....
vrijdag 9 mei 2008 - 09:00
Adrienne

Adrienne

Wel misschien een 5cm compost rond de plantjes leggen.
Dan blijven ze langer vochtig, hebben geen volle zon op de jonge worteltjes.
vrijdag 9 mei 2008 - 14:24
annis

Annis

Lavendel houdt niet van te veel vocht . Lavendel heeft graag een kalkrijkegrond misschien dat de grond niet goed is.
vrijdag 9 mei 2008 - 16:39
Nimue007

Nimue007

Vreemd, nu blijken er zich toch weer 3 struikjes te herstellen... ik snap er niks meer van

Dit weekend was ik in een ander tuincentrum en vroeg daar naar de Dwarf Blue maar zij verkochten die niet meer omdat die niet 'mooi' werd en ze er ook problemen mee gehad hebben. Daar was enkel nu nog de Hidcote te koop...

Welke lavendelsoort hebben jullie staan?
tevreden?
maandag 19 mei 2008 - 10:01
minouke

Minouke

zoals Annis al zei, ze hebben een hekel aan natte zure grond.
Maar niet te snel denken dat ze dood zijn, ze zijn houterig en daarmee lijken ze verdord maar op dat hout schieten dan de groene scheutjes.
Nà de bloei de uitgebloeide bloemaren knippen maar niet in het hout knippen, en volgende lente in maart weer een stukje inkorten maar dan ook weer NIET in het hout.

Ik had Hidcote, Dwarf Blue en Munstead, en Dwarf Blue deed bij mij beter dan de anderen (licht leemgrond en tamelijk nat)

Hierboven moet je eens met 'ZOEKEN' naar lavendel kijken, dan krijgt je erg veel info over
dinsdag 20 mei 2008 - 07:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon