menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Is dit zevenblad

Ga naar meest recente reactie

enzy

Tekst aangepast

Enzy

Is dit ook zevenblad ??
zijn groen blaadjes met wit en er komen witte bloempjes aan ,kruipt wel verder ,maar niet overdreven

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 5 mei 2008 - 10:04
JovanDreumel

JovanDreumel

Lijkt er verdacht veel op. Zitten er ook ondergrondse uitlopers (witte draden onder de grond) aan? Dan is het zevenblad.
maandag 5 mei 2008 - 11:41
Spuddy

Spuddy

Qua bladvorm lijkt het er inderdaad verdacht veel op. Alleen heb ik nooit eerder zevenblad gezien met witte bladranden.
maandag 5 mei 2008 - 13:05
Mariani

Mariani

Er bestaat een "variegata"

maandag 5 mei 2008 - 13:29
enzy

Enzy

Heb op internet wa aant zoeken geweest en het is de bonte zevenblad ,variegata dus ,maar woekert niet zoals de groene zevenblad ,algoed
maandag 5 mei 2008 - 15:14
enzy

Tekst aangepast

Enzy

Deze 2 heb ik ook in mijn tuin staan en die woekeren ook voort ,maar zijn nog in te houden ,weet niet de naam er van

[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 5 mei 2008 - 15:33
Mariani

Mariani

Denk smeerwortel en moederkruid
maandag 5 mei 2008 - 17:04
JovanDreumel
maandag 5 mei 2008 - 17:37
Spuddy

Spuddy

Ik ga niet akkoord met de foto waarvan je beweerd dat het moederkruid (tanacetum) is. Blad lijkt er langs geen kanten op. Lijkt mij eerde Kindje op moeders schoot dan moederkruid. Correct me if im wrong
maandag 5 mei 2008 - 17:54
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

bij mijn wete is kind op moeders schoot een kamerplant en is de groeiwijze helemaal anders...

greetz Damy
maandag 5 mei 2008 - 18:23
enzy

Enzy

kindje op moeders schoot is het zeker niet ,groeit bij mij ook in de tuin ,dan zal het moederkruid zijn
maandag 5 mei 2008 - 19:00
Mariani

Tekst aangepast

Mariani

Denk dat Spuddy gelijk heeft, had de Nederlandse vertaling gezocht van Tolmiea menziesii en vond moederkruid.

Het probleem komt allicht door dat soms dezelfde naam aan verschillende planten worden gegeven.
Daarom is het beter te verifiëren met de Latijnse naam.

Indien ik het ook mis heb dan maar wachten op tot iemand ons het juiste antwoord geeft.

Groetjes

NB Tanacetum parthenium heb ik in de tuin staan en die is het zeker niet
maandag 5 mei 2008 - 19:43
hugo

Hugo

Enzy er is inderdaad een zevenblad cultivar met bont blad te koop bij vaste planten kwekers onder de benaming Aegopodium podograria 'Variegatum', vooral toe te passen als bodembedekker, deze is bijna net zo hardnekkig en woekerend als het gewone zevenblad ( al beweert men ook van niet, je moet kunnen verkopen hé)vooral op zwaardere of vochtige gronden,, wel oppassen met wat je allemaal op internet vind over bodembedekkers

groet
maandag 5 mei 2008 - 20:10
Rita1960

Tekst aangepast

Rita1960

Hallo Enzy,

Er zit geen moederkruid bij!. Moederkruid heb ik zelf in de tuin staan en de 2e foto lijkt er totaal niet op.
Ik neig bij foto nr 2 naar het antwoord van Spuddy, een kindje op moeders schoot soort.

In de allereerste foto zie ik ook kleefkruid op de voorgrond
groetjes,

Rita
maandag 5 mei 2008 - 20:58
enzy

Enzy

Enzy er is inderdaad een zevenblad cultivar met bont blad te koop bij vaste planten kwekers onder de benaming Aegopodium podograria 'Variegatum', vooral toe te passen als bodembedekker, deze is bijna net zo hardnekkig en woekerend als het gewone zevenblad ( al beweert men ook van niet, je moet kunnen verkopen hé)vooral op zwaardere of vochtige gronden,, wel oppassen met wat je allemaal op internet vind over bodembedekkers

groet


Hoy Hugo

Ik heb dit plantje al zeker meer als 10 jaar in mijn tuin staan (ooit is gekocht ,maar wist de naam niet ),het kruipt wel verder ,maar vind niet echt overdreven ,heb er nog nooit iets van uitgetrokken ,denk da het nu een oppervlakte bekleed van 2 meter op 2 meter ,staat onder een boom en we hebben zandgrond ,in de zomer dus heel droog

Groetjes Enzy
maandag 5 mei 2008 - 22:16
enzy

Enzy

Hallo Enzy,

Er zit geen moederkruid bij!. Moederkruid heb ik zelf in de tuin staan en de 2e foto lijkt er totaal niet op.
Ik neig bij foto nr 2 naar het antwoord van Spuddy, een kindje op moeders schoot soort.

In de allereerste foto zie ik ook kleefkruid op de voorgrond
groetjes,



Hoy Rita

Ik dacht da kindje op moeders schoot ,da uit 1 blaadje nog blaadjes kwamen ???en die op mijn fotoke is da niet daar komen uit de blaadjes stengels met bloemkes ,in ieder geval het zet zich heel goed verder ,komt overal uit

ja kleefkruid da heb ik ook in mijn tuin ,onkruid groeit hier goed bij mij

maandag 5 mei 2008 - 22:23
Spuddy

Spuddy

Moet je mij niet vertellen Enzy. Ik heb ook zandgrond en onkruid groeit hier gelijk gras.
maandag 5 mei 2008 - 22:56
Rita1960

Rita1960

Hallo Enzy en Spuddy,

'k heb hier veel onkruid. Zit ook op droge zandgrond. Maar we blijven wieden

Wat de plant is op je 2e foto als het geen kindje... is, dan moet ik je het antwoord hierop schuldig blijven

groetjes,

Rita
dinsdag 6 mei 2008 - 06:22
annis

Annis

Foto 2 is Tellima grandiflora. Ik heb deze zelf ook in de tuin. Bloei 5-7, hoogte 40 cm, standplaats halfschaduw- schaduw.
dinsdag 6 mei 2008 - 08:18
Spuddy

Spuddy

Dankjewel Annis. Blij dat dit is uitgeklaard
dinsdag 6 mei 2008 - 09:11
enzy

Enzy

Het is zoals Annis zegt een Tellima ,heb de naam in google ingetikt en op de fotokes is het juist het zelfde
dinsdag 6 mei 2008 - 10:09
Mariani

Mariani

Ja heb het ook gezien
dinsdag 6 mei 2008 - 13:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon