menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pieris forest flame

jaakgeelen

Jaakgeelen

In mijn tuin heb ik al héél lang ' n tiental struiken Pieris "forest Flame". Ik heb ze nooit gesnoeid. Dit jaar zijn ze allemaal geel van blad en geven 'n dorre indruk. Andere jaren bloeien ze en daarna die typische rode uitgroei. Dit jaar niet.

Kan ik ze nog redden... snoeien of is er 'n ander probleem ?
woensdag 23 april 2008 - 17:20
Fons

Fons

Heb ook Pieris "forest flame" staan, De eerste generatie heeft ong 15 jaar gestaan en kregen hetzelfde probleem als uw planten nu, vermoedelijk komt het door de ouderdom en dus versleten, ik heb ze vervangen door nieuwe planten ook Pieris "forest flame" op dezelfde plaats en dat schijnt geen goede zaak te zijn geweest want ze groeien wel en bloeien ook maar hebben weer zo´n gele bladeren en zien er niet echt happy uit, daaruit concludeer ik dat het niet aan te raden is nieuwe planten van dezelfde soort te herplanten.
Wat snoeien van oude planten betreft, om terug in vorm te krijgen zou je diep moeten terug snoeien met het gevaar dat ze niet of slecht gaan uitlopen op het te oude hout.
Goede raad: alles vervangen door een ander soort struiken.
woensdag 23 april 2008 - 21:22
Adrienne

Adrienne

Beste,

Je kan ook eens met een mesje over de schors schuren, zie je nog fris groen
onder de bast zou ik tot daar durven insnoeien.
Baat het niet dan schaad het niet, je kan altijd nog nieuwe kopen.
Fons heeft waarschijnlijk wel gelijk, maar ik zou het toch eens proberen.
De mijne worden nooit groot elk jaar snoei ik er mooie takjes af voor in bloemstukken.
En toch heb ik elke keer weer knappe nieuwe scheuten.
Succes Adrienne
Oh ja laat eens horen wat het vervolg gaat zijn hé.
We kunnen altijd wel iets bijleren.
zaterdag 26 april 2008 - 11:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon