menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hebe pinquifolia bloeit nooit...

Ga naar meest recente reactie

Nimue007

Nimue007

Hallo,

mijn moeder heeft in haar voortuin hebe pinquifolia staan die heel mooi is maar nog nooit gebloeid heeft.

Hij staat nu toch al enkele jaren en slechts één keer zijn er een paar bloemen opgekomen, zo hier en daar dan nog maar...

Wie weet raad?

bedankt!
maandag 31 maart 2008 - 10:54
minouke

Minouke

te nat ?
vorst ?
gesnoeid?

verlangt een kalkrijke, niet te natte (vooral in de winter) bodem,liefst een zonnige plaats en beschut tegen de vorst.
Nà de bloei lichtjes snoeien (intoppen)
maandag 31 maart 2008 - 11:13
Nimue007

Nimue007

Hallo Chantal,
bedankt voor je reaktie!

Die Hebe staat langs het huis geplant dus echt nat (door oversteek dak) is het er niet en echt last van vorst zal deze ook niet hebben want hij staat langs voorgevel en helemaal ingesloten in voortuin..

en snoeien, tja dat doen we in het najaar.. (dat zou normaal dus na de bloei zijn maar gezien het feit dat we nog nooit een bloei gehad hebben...)
dinsdag 1 april 2008 - 11:41
minouke

Minouke

ik knipte nà de bloei (7/8) de uitgebloeide bloemen af en hij stond op een halfzonnige plek, nà elke winter waren wel tussenin dode takken die ik dan in de lente uithaalde.
(Ik gebruik de verleden tijd omdat ik nu verhuisd ben en die heb ik laten staan)


http://www.tuinkrant.com/plantengids/heesters/7369.htm
dinsdag 1 april 2008 - 12:05
Baileysker

Baileysker

Ik heb 3 hebe's, maar hier ook nog nooit bloei gehad, heb ze nu zo'n 3 jaar.
Ik vermoed zelfs dat ze aan het afsterven zijn, want ze worden elk jaar steeds kaler en bruiner aan de onderkant.

Heb wel vorig jaar eens stekjes genomen, en deze bloeiden wel.
Wat ik dus nog altijd niet snap, nog geen 10 cm hoog en daar kwamen dan wel bloemetjes op.
zaterdag 5 april 2008 - 17:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon