menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Jullie ervaring met Alliumbolletjes

Ga naar meest recente reactie

Lander

Lander

Hebben jullie ook die ervaing dat bepaalde alliumsoorten zich nogal serieus vermeerderen.
Wel leuk in het begin; maar ik denk dat we op dit moment meer dan 1000 van zo'n bolletjes staan hebben en we zijn het een beetje zat dat die vaste planten overwoekeren

houden jullie die alliums in manden???
donderdag 13 maart 2008 - 09:02
printemps

Printemps

hallo

in manden houden zal het uitzaaien niet tegenhouden
je moet tijdig de uitgebloeide bloemen afknippen
want ze vormen zaadjes
die dan her en der in uw tuin vallen

mvg
an
donderdag 13 maart 2008 - 12:32
hildavw

Hildavw

En ik heb er nog nooit nieuwe gevonden ! zelfs niet na het uitschudden van de zaadjes

groetjes

Hilda
donderdag 13 maart 2008 - 16:49
Lander

Lander

misschien ligt het aan de bodem
of aan de soort allium
donderdag 13 maart 2008 - 19:26
Tine

Tine

Hilda, misschien heb je ze eruit getrokken omdat je dacht dat het grassprietjes waren. Dat was nl ook het geval met mijn buren. Die trokken alle "grassprietjes"eruit en ze begrepen niet waarom bij mij alle crocussen, alliums en boshyacinthen zich vermeerderden en bij haar niet, totdat ik haar erop wees wat voor sprietjes het waren.

Tine
donderdag 13 maart 2008 - 23:07
hildavw

Hildavw

Tine,
Ik denk niet dat dat de reden is, want de alliums staan in mijn voortuin en daar staat geen gras.
Het gras dat er soms uitkomt is wild gras, dat goed herkenbaar is, maar ik zal voor alle veiligheid toch maar goed uitkijken !
En, ik ben ook zo iemand die eerst alles goed laat groeien, om zeker te zijn, soms met het gevolg dat er een grote pol onkruid staat.
groetjes

Hilda
vrijdag 14 maart 2008 - 16:34
Smurffie

Smurffie

Ik heb momenteel een Allium millenium in een potje voor in de tuin op een bankje staan. Er komen enorm veel bijen op af, geweldig! Om deze reden wil ik ze dan graag vast in de tuin, kan ik ze nu zonder problemen in de tuin zetten of kan ik ze beter overwinteren en in het voorjaar planten? Of misschien nog beter rooien en als bol poten?
zondag 5 augustus 2018 - 13:14
Carib

Carib

Gewoon nu in de tuin planten met kluit en al. Ik heb deze cultivar ook nieuw dit jaar en hij is inderdaad erg mooi. Het is een kruising met o.a. Allium senescens en ook dat is een uitstekende tuinplant, zonder enige woekerneiging. Wel zorgen voor zon en goede drainage. Op een natte plek in de schaduw zal hij het niet naar zijn zin hebben.
zondag 5 augustus 2018 - 13:34
Smurffie

Smurffie

Bedankt Carib! Ik heb vanaf eind van de ochtend al zon in de voortuin en hij zal zich vast thuis voelen tussen de tijm, lavendel, pennisetum, heiligenbloem en distel.
zondag 5 augustus 2018 - 13:45
Carib

Carib

Dat zijn inderdaad goede vriendjes voor deze allium
zondag 5 augustus 2018 - 22:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon