menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Alcea nigra

Ga naar meest recente reactie

moenie

Moenie

Hallo, ik ben een beginnend tuinierder. Kan iemand mij een tip geven om een mooie combinatie te maken met alcea nigra? Welke planten passen hierbij?
Groetjes, moenie
zaterdag 8 maart 2008 - 17:54
cornelia

Cornelia

Hallo Moenie,

je bedoeld een zwartbloemige stokroos neem ik aan?
Wat ik altijd bij veel stokrozen doe is zorgen dat je de onderkant wat kunt camoufleren. Vaak worden stokrozen aan de onderkant kaal of worden de bladeren lelijk. Dus zet er iets voor. Maar vaak is een "alleen" staande stokroos wel op zijn mooist. Dus...... iets wat de aandacht niet afleid van de bloemen maar wat de voet wat uit het zich houd. Ik zette ze vroeger in de kruidentuin.

Groeten, cornelia
zaterdag 8 maart 2008 - 20:54
ines

Tekst aangepast

Ines

Hier worden altijd cosmos soorten voor de Alcea geplaatst om de bladgroei van de Acea aan het oog te onttrekken. Cosmos (wit) heeft een zeer fijn varenachtige bladgroei die wonderwel past bij de strenge stokken van de Alcea. De zweem van de cosmos bloemen blijven iets lager dan de grotere Alcea en dienen op die wijze ook als weefplanten tussen de Alcea.

Op de foto een andere kleur om de bladtooi te tonen...
[afbeelding verwijderd niet-https]


Welkom op het forum!!!
zondag 9 maart 2008 - 10:48
moenie

Moenie

Die cosmos soort lijkt me wel mooi. Ik hoop dat deze planten zich een beetje goed voelen in een half-schaduw. Merci voor de tips.
Ik probeer het alvast uit wanneer de tijd rijp is.
Groeten
Moenie
zondag 9 maart 2008 - 14:30
ines

Ines

Moenie ze staan beiden liever in de zon
zondag 9 maart 2008 - 14:33
lentemode

Lentemode

@ Ines,


Weet je, al enkele weken heb ik een snelkoppeling naar jouw tuin én bezigheden op mijn bureaublad !
Ik geniet van je plannetjes en foto's...
't INSPIREERT ! Goed, hé ! Ben er heel blij mee !

Voorjaarsgroetjes,
Mia
woensdag 12 maart 2008 - 12:24
ines

Ines

Hoi Mia, blij dat ik iemand kan inspireren, bedankt voor de lovende woorden
woensdag 12 maart 2008 - 13:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon