menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Klimmers in bloembakken

Ga naar meest recente reactie

city

City

hallo ,

wij zijn op zoek naar klimmers om tegen ons tuinhuis te laten groeien . ons tuinhuisje staat heel de dag in de zon . we zouden wel gebruik moeten maken van bloembakken , want alles is aangelegd met klinkers . kan dit geen kwaad ??? we zouden wel ruime bloembakken plaatsen , waar eventueel nog gewone vaste planten gepland kunnen worden ( lavendel ofzo . ) welke grond moeten we in de bloembakken doen ?? potgrond of gewoon van de tuin ??
wie heeft er tips welke klimplanten hiervoor geschikt zijn ?? en hoeveel zullen we er planten ?

heel erg bedankt , een beginnende tuinvrouw heeft soms wat hulp nodig he .

groetje city
donderdag 28 februari 2008 - 08:43
Esem

Esem

city,
als je bloembakken ruin genoeg zijn kan je bijna alle klimmers planten.
Ikzelf heb al ruim 5 jaar een witte Wisteria of in dit geval een witte regen ipv blauwe regen in een ruime bak staan en bloeit jaat na jaar met een grote hoeveelheid aan bloemen.
Je ken het eigenlijk metvan alles beplanten, zoals Campsis, clematis,Climroos,ook eenjarige klimmers komen ervoor in aanmerking.


Gr Eddy,
donderdag 28 februari 2008 - 09:26
cornelia

Cornelia

Hoi City,

Plant eens een bruine boon, je kunt er niets aan fout doen en je krijgt een prachtige klimmer met mooie rode bloemen of pronkerwten of klokwinde. Het zijn allemaal eenvoudige 1 jarige maar het geeft je de kans om te zien hoe e.e.a. werkt zonder dat je al met een vaste, dure en misschien bewerkelijke plant aan de slag gaat.

Neem ook eens iets anders in overweging, b.v. fruit (framboos, japanse wijnbes etc.)

Ik ken iemand die zelfs sperciebonen tegen de schuur zet (in een grote pot)

Succes en veel plezier,

cornelia
vrijdag 29 februari 2008 - 21:50
printemps

Printemps

hallo

ik gebruik altijd potgrond
grond uit de tuin is niet goed,blijft te lang nat en te weinig voeding
maar grond uit de tuin heb ook nog nooit gebruikt
omdat ik niemand ken dat dat doet

mvg
an
zaterdag 1 maart 2008 - 13:16
city

City

hoi .

bedankty voor de goede tips ,

nee ik heb ook nog nooit gewone grond in bloembakken gedaan . maar omdat het hier over vrij grote bloembakken gaat weet ik het zo goed niet . misschien vanonder gewone grond en dan misschien een dikke laag potgrond .

groetjes city
maandag 3 maart 2008 - 07:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon