menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hibiscussen

Ga naar meest recente reactie

Sandy

Sandy

Hallo, ik heb gisteren mijn hibiscussen verplant, maar ik vond tot mijn spijt geen enkel knopje op de takken. Is het nog te vroeg daarvoor ?
Hetzelfde geldt voor de hortensia's annabelle... maar ja, beide soorten hebben een jaartje op een slecht plaatsje moeten doorbrengen.

groetjes
Sandy
dinsdag 26 februari 2008 - 09:25
LauraK

LauraK

Hallo Sandy,

Toevallig deed ik gisteren een rondje tuin om te kijken wat er allemaal al aan het uitlopen was,
en daarbij viel het me op dat de hibiscussen -ik heb drie verschillende- daar nog niet bij waren.
De hortensia's hebben allemaal wel dikke knoppen, maar de een wat meer dan de ander,
afhankelijk van hun standplaats. De annabelle heb ik niet, mogelijk is die sowieso wat later dan
de andere soorten. En wat je zegt: een slecht plaatsje kan daar ook de oorzaak van zijn.
Niet meteen aan het ergste denken, want planten zijn vaak sterker dan je denkt, en kunnen je
nog aardig verrassen! En ook verplanten kan ervoor zorgen dat het allemaal net iets langer gaat
duren dan normaal, dus wees geduldig...

Groeten van Laura.
dinsdag 26 februari 2008 - 09:46
annis

Annis

De hibiscussen lopen meestal pas later uit ze bloeien ook pas laat juli-aug. Je ziet nu nog geen knoppen.
De Hortensia Annabel moet meestal nog gesnoeid worden in maart en heeft ook nu nog geen knoppen. De andere Hortensia soorten vormen al eerder knoppen.
dinsdag 26 februari 2008 - 11:33
Lysianthus

Lysianthus

@ Sandy,

Ik heb een stadstuintje en mijn hibiscus staat ook nog niet in de knop hoor..................niet ongerust zijn , komt nog...........
dinsdag 26 februari 2008 - 16:04
an

An

ik heb ook nog geen knop vorming en dat hoort ook nog niet bij een hibiscus volgens mij ik heb alleen nog kale takken zoals elk jaar straks begint dat pas als we zo rond april zijn eerst blad en dan knoppen
en dan ligt het er nog aan of je een vroeg bloeier hebt of een laat bloeier
maar dat je nog niks hebt is heel gewoon
dinsdag 26 februari 2008 - 16:53
hildavw

Hildavw

De hibiscus is inderdaad ongeveer de laatste plant die tekenen van leven geeft.
Het tweede jaar dat wij er een hadden, dacht ik dat hij er aan was.
Ik dacht zelfs dat het een vaste plant was, onwetend als ik toen nog was, en heb hem kort gesnoeid, zoals je met vaste planten doet.
Maar, een geluk bij een ongeluk !
In de zomer kregen we allemaal jonge scheuten, helemaal van onderen, zodat we een flinke struik hadden, waarop onze toenmalige buren, die de plant bij ons hadden gezien en er ook een hadden geplaatst, jaloers waren (werkelijk jaloers !), omdat zij 3 takken hadden en dus een tamelijk kale struik.
Dus zeker niet wanhopen, je plant slaapt nog !

groetjes

Hilda
dinsdag 26 februari 2008 - 17:47
Matabish

Matabish

Oké, allemaal hartelijk bedankt, ik begin er morgen aan!!
Al mijn slapende hibiscussen worden kaalgeknipt, en dan maar hopen dat ze ook werkelijk verjongen.
'k Zou, uitzonderlijk, ook eens graag mijn buren jaloers maken,hihi!!

Groetjes,

Matabish.
dinsdag 26 februari 2008 - 18:52
Sandy

Sandy

oké, ik had al schrik !!! maar voor april verwacht ik dus niets. En inderdaad ik ga ze ook allemaal kort snoeien dan !!! Ik wil ook dikke struiken met van die heerlijke bloemen !!!
Mijn buurvrouw kan ik er niet jaloers mee maken die heeft zelf zo'n mooie struik.
woensdag 27 februari 2008 - 08:52
minouke

Minouke

ik heb ze allebei en nog geen knoppen te zien (wel verplant in nov)
woensdag 27 februari 2008 - 17:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon