menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Muscari

Ga naar meest recente reactie

printemps

Printemps

heb iets raar voor
mijn muscari's zijn heel de winter groen gebleven
zie nu ook geen bloem
maar normaal is het loof toch helemaal weg in de winter
heb ze 2 jaar geleden gekregen,ze stonden in een mooie bak met paasnest
om ze binnen te zetten
nadien ze in de tuin gezet
en nu enkel groen

de natuur zijn werk laten doen zeker

mvg
an
zaterdag 23 februari 2008 - 13:57
Esem

Esem

Ik denk dat de plantjes zich wat moeten aanpassen aan de omstandigheden.
Ofwel gaan ze wat later bloeien ofwel slaan ze dit jaar over en komen ze volgend seizoen wel terug in bloei.

Eddy,
zaterdag 23 februari 2008 - 14:20
Spuddy

Spuddy

Er zijn wintergroene muscari soorten denk ik. Er is hier in mijn buurt een plek waar het blad nooit lijkt af te sterven van de muscari. De hele winter bleef het loof staan, alsook vorige winter. Als ik goed kijk zie ik hier en daar al een bloempje verschijnen.
zaterdag 23 februari 2008 - 14:34
Esem

Esem

puddy,
wat jij bedoeld met wintervaste Muscari is waarschijnlijk de lirioppe, famillie van.
Deze is wel winterhard maar heeft een enigsins andere bloeiwijze en is wat hoger van hahitat en bloeit ietjes anders.
En naar gelang de winters die we nu hebben zij er vaste planten die niet altijd volledig boven gronds afsterven en het lijkt dan wel of ze wintergroen zijn.

Gr Eddy,
zaterdag 23 februari 2008 - 16:54
deHaan

DeHaan

Blauwe druifjes die al meerdere jaren staan, krijgen in het najaart al blad.
zaterdag 23 februari 2008 - 19:23
annis

Annis

Hier heb ik ook al het blad vanaf het najaar. Langzaam zie je onder in het hart van het loof de bloemknoppen al komen. Bij mij staan ze nu voor het tweede jaar op dezelfde plaats.
zaterdag 23 februari 2008 - 19:44
Kent

Kent

Bij mij hetzelfde in de tuin - allemaal groen maar geen bloempjes en een tante van mij heeft een grote bak op haar balkon staan die vorig jaar zo mooi bloeide en nu ook alleen maar groen en geen bloemen
Of zouden we de bloemen te vroeg verwachten

GR Rita
zaterdag 23 februari 2008 - 23:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon