menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rupsen op geraniums

Ga naar meest recente reactie

pritske

Pritske

Hallo iedereen,

Heb elk jaar veel geraniums, maar telkens worden ze aangetast door rupsen die de bladeren en de nieuwe knopjes oppeuzelen.

Bestaat er, liefst een onschadelijk middel, om deze vieze beesten te lijf te gaan!!!

Bedankt en groetjes,
Pritske
donderdag 3 augustus 2006 - 16:21
Plantadvies

Plantadvies

Voorzichtig weg vangen en elders uit zetten.
donderdag 3 augustus 2006 - 16:44
Victor44

Victor44

Elders uitzetten?????????
donderdag 3 augustus 2006 - 20:21
sugar

Sugar

Elders uitzetten?????????


Mijn principe is heel eenvoudig : als je een vlinderstruik of een andere echte vlinderlokker plant, moet je de rupsen er maar bijnemen, als het er echt teveel zijn zet ze je uit in een wilde beemd (lieft in de buurt van een goede waardplant)

sugar
zaterdag 5 augustus 2006 - 14:13
Victor44

Victor44

Ik denk dat dit wel geen vlinderplanten zijn,maar gewone geraniums die afgegeten worden door vraatzuchtige rupsen.
zaterdag 5 augustus 2006 - 14:24
pritske

Pritske

Ik heb het inderdaad niet over vlinderplanten maar gewone geraniums!!
zondag 6 augustus 2006 - 16:28
sugar

Sugar

Laat mij me effe verduidelijken
Als je een vlinderstruik plant, lok je vlinders. Die leggen hun eitjes NIET op die vlinderstruik, maar op typische waardplanten (voor iedere vlinder anders) die ook in je tuin staan.

Als je een vlinderstruik in je tuin zet, moet je die rupsen dus maar accepteren. Zolan ze niet te storend zijn, gewoon laten zitten (het groen groeit weer wel terug), als het echt te erg is ("invasie") dan vang je die beestjes van de plant en zet je ze in de beemd uit

sugar
zondag 6 augustus 2006 - 18:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon