menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Helleborus

ermanite

Ermanite

vorige week hebben wij als start van het nieuwe helleborus seizoen onze verzameling planten hun winterbemesting gegeven en alle oude bladeren verwijderd. het is nu met spanning wachten op het verschijnen van de nieuwe bloemen (hier en daar steken er al enkele de kop op). zo is voor ons ook de winterperiode in de tuin uiterst boeiend,
ik probeer nog een foto toe te voegen die voor ons diende als afsluiter van vorige winter, toen de rijpe bloemen nog uitstekend dienst deden als decoratief element bij het bloemschikken, hier heel eenvoudig in een schaal geplaatst waar ze met hun mooie zaaddozen niets anders nodig hebben dan zichzelf. [afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 2 december 2007 - 11:55
jerry

Jerry

welke bemesting wordt er gebruikt voor helleborus.Ik knip ze in januari pas af als ik zie dat er nieuwe scheuten(bloemen)aan het uitkomen zijn.
dinsdag 4 december 2007 - 10:24
ermanite

Ermanite

wij gebruiken een mengsel van compost, helleborus mest uit de handel, bentoniet, beendermeel en groenkalk en brengen dit aan in het plantgat en nadien 2x/per jaar rond de plant. bij ons komen de bloemknoppen bij de meeste planten nu al kijken, daarom dat we nu al de bladeren knippen, je ziet dan beter of er slakken in de buurt zijn bvb; ook kan dan alle groeikracht naar de bloem.
donderdag 6 december 2007 - 20:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon