menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Alstroemeria scheut

Ga naar meest recente reactie

beginnendtuinier

Tekst aangepast

Beginnendtuinier

hallo
ik heb van vandaag op school een alstroemeriascheut meegekregen en men lelaar zei dat ik het stukje wortel eraf moest snijden en in de grond steken is dit volgends jullie een goede methode?
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]

alvast bedankt
greetz Damy
donderdag 29 november 2007 - 16:39
hildavw

Hildavw

Tegen ons zeiden ze vroeger :

de leraar (es) heeft altijd gelijk !

Maar nu serieus, ik weet er niets van. De kenners zullen wel komen opdagen.

groetjes

Hilda
donderdag 29 november 2007 - 17:42
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

hehe ja meetal wel he maar ik twijfel hier een beetje
donderdag 29 november 2007 - 17:57
danny2

Danny2

mag je inderdaad afsnijden en plat in de grond leggen op zo'n 10 cm diepte.

danny
donderdag 29 november 2007 - 18:49
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

in een pot met gewone potgrond?
en waar moet ik deze dan plaatsen?
alvast bedankt
greetz Damy
donderdag 29 november 2007 - 18:51
danny2

Danny2

Mag zelfs in de volle grond, de kans is er dan wel dat je het plantje vergeet en beschouwd als onkruid.
Dus misschien in pot met naam erbij tot de plant wat groter is.

danny
donderdag 29 november 2007 - 19:03
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

oke hartelijk bedankt
greetz Damy
donderdag 29 november 2007 - 20:08
polidor

Tekst aangepast

Polidor

Ik denk dat uw leraar een flauwe plezante is of iemand anders. Komt niks van!!!!
In welke school geeft die leraar dan wel les? En één april is het ook al niet!
Groetjes


Polidor
donderdag 29 november 2007 - 20:38
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

hoe bedoel je?
donderdag 29 november 2007 - 20:40
polidor

Polidor

Dat die leraar een flauwe plezante is met u die nonsens wijs te maken. Of anders schijnt hij van zijn vak niet veel af te weten. Want van één ding ben ik zeker en dat is dat die stengel (ergens uitgetrokken?) nooit zal groeien. Nog in geen honderd jaar.
donderdag 29 november 2007 - 20:47
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

hij had deze gewoon uit de grond getrokken maar de wortel is wel zo een 20cm ...dus zit hier volgend mij toch genoeg voedsel in om terug uit te schieten???
Heeft u dit al geprobeert?

greetz Damy
donderdag 29 november 2007 - 20:52
polidor

Tekst aangepast

Polidor

Erg he! Heel erg!!!!

Van mij mag u altijd proberen. 10 cm diep leggen en er een beetje maagzout op strooien. Bevorderd de
scheutvorming. Ik heb het ooit al eens geprobeerd ja! Maar er kwamen nadien sjalotten uit. Zeker een misslag van de natuur! Met al die atoom in de lucht he!
donderdag 29 november 2007 - 21:01
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

haha zeker dat je niet iets anders in de grond had gestoken ...
ma bon ik heb het nu toch gedaan op 10cm diepte en als het lukt zal ik het hier wel laten weten en als het nie lukt zal ik het mijn leraar wel laten weten
Maar hoe vermeerder je deze planten dan wel?

toch bedankt
greetz Damy
donderdag 29 november 2007 - 21:05
polidor

Polidor

Leraar in de grond steken en langs zijn oren verstand opgieten! Komen automatisch alstroemeria's van. Maar eerst te voet naar Scherpenheuvel gaan en de kruisweg bidden want anders ga je er niet komen. Weet mij iets te zeggen. Er kan in Kortenberg nog altijd een bedevaartsoord bij. De wonderen zijn de wereld niet uit!
Zeg aan uw leraar dat hij de plant voorzichtig moet uitsteken door deling en zorgen dat er reservewortels met groeipunten onbeschadigd moeten aanwezig zijn. Maar volgens mij weet hij dat wel
en heeft hij u serieus voor het ootje genomen. Indien niet, vul uw gieter maar goed , giet driemaal per dag op langs zijn oren en doe voor de rest wat ik al zegde. Men weet nooit!
donderdag 29 november 2007 - 21:16
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

haha ik zie mezelf toch niet direct op bedevaart gaan zenne
maar ik zal toch laten weten wat ermee gebeurt moest maar is lukken he
ma tzou wel kunnen dat hij mij iets gelapt heeft hoor

greetz Damy
donderdag 29 november 2007 - 21:22
Fons

Fons

Het witte dat ge ziet is geen wortel maar de bloemstengel ondergronds die geen licht heeft gezien, ik heb ooit al veel bladstengels omgeharkt en er is er nooit een beginnen te wortelen.
Indien ge alstroemeria wil vermeerderen moet ge de rhizomen van deze plant nemen met enkele bladstengels en deze oppotten in diepe pot gevult met potgrond of stekgrond, deze rhizomen zitten 10 à 15 cm ondergronds daarom is het aan te raden om langs de te vermeerderen plant een voortje te maken van een 15 tal cm diep om zo de wortels en rhizomen voorzichtig los te wrikken samen met bladstengels, het is een beetje een precisiewerkje maar met een beetje handigheid lukt het wel.
donderdag 29 november 2007 - 21:23
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

het probleem voor mij is dat ik zo geen stekken kan nemen van deze plant omdat normaal op school deze planten niet verkocht mogen worden dus als ik daar dan een stuk zou uitsteken zou de leerkracht wel onder zijn voeten krijgen.
Bedankt voor de reactie
greetz Damy
donderdag 29 november 2007 - 21:32
polidor

Tekst aangepast

Polidor

Oei Darny, nu blijkt al dat je deze plant graag zou hebben! Hij is dus op de school aanwezig maar mag niet verkocht worden. Ik denk niet dat de leerkracht maar u wel onder zijn voeten gaat krijgen moest hij gedeeltelijk verdwijnen. Alhoewel, ik stel mij de vraag waarvoor die plant dan wel gebruikt wordt op school als het dan toch niet om edukatieve doeleinden is. Gebruikt de leraar de school soms om via zijn leerlingen zijn hobby te beoefenen? Of erger?
Ik vind het zaakje zoals u het uitlegt niet kloppen, langs geen kanten.
Ik heb dit reeds ludiek gezegd in mijn eerste reactie.
Bezoek plantenmarkten. Vroeg of laat zal u wel een dergelijke gelijkaardige plant vinden.
En als u toch zo graag een dergelijke plant zou hebben dan zou ik u als leraar een stukje geven op voorwaarde dat je uw best zou doen in de school. Maar als de ganse klas graag een stukje zou hebben wordt het dan weer moeilijk voor hem. Gooi die stengel maar op de composthoop en mocht hij erachter vragen zeg dan dat de regenwormen hem opgegeten hebben. Maar ik denk wel dat het verhaal hier ten einde loopt. Tenzij er op deze topic wel mensen zouden komen die een stukje van zulke plant kunnen missen. Dan kun je achteraf tegen de leraar zelfs zeggen dat hij gegroeid is en zelfs gemuteerd.
Mogelijk gaat die dan te voet naar Scherpenheuvel om te bidden voor het wonder.
Groetjes Darny.
donderdag 29 november 2007 - 22:25
krissie

Krissie

Damy ,
kan je van die alstroemerias niet aan
zaad geraken ?
ze zijn heel makkelijk te zaaien .
grortjes Krissie
vrijdag 30 november 2007 - 09:41
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

Oei Darny, nu blijkt al dat je deze plant graag zou hebben! Hij is dus op de school aanwezig maar mag niet verkocht worden. Ik denk niet dat de leerkracht maar u wel onder zijn voeten gaat krijgen moest hij gedeeltelijk verdwijnen. Alhoewel, ik stel mij de vraag waarvoor die plant dan wel gebruikt wordt op school als het dan toch niet om edukatieve doeleinden is. Gebruikt de leraar de school soms om via zijn leerlingen zijn hobby te beoefenen? Of erger?
Ik vind het zaakje zoals u het uitlegt niet kloppen, langs geen kanten.
Ik heb dit reeds ludiek gezegd in mijn eerste reactie.
Bezoek plantenmarkten. Vroeg of laat zal u wel een dergelijke gelijkaardige plant vinden.
En als u toch zo graag een dergelijke plant zou hebben dan zou ik u als leraar een stukje geven op voorwaarde dat je uw best zou doen in de school. Maar als de ganse klas graag een stukje zou hebben wordt het dan weer moeilijk voor hem. Gooi die stengel maar op de composthoop en mocht hij erachter vragen zeg dan dat de regenwormen hem opgegeten hebben. Maar ik denk wel dat het verhaal hier ten einde loopt. Tenzij er op deze topic wel mensen zouden komen die een stukje van zulke plant kunnen missen. Dan kun je achteraf tegen de leraar zelfs zeggen dat hij gegroeid is en zelfs gemuteerd.
Mogelijk gaat die dan te voet naar Scherpenheuvel om te bidden voor het wonder.
Groetjes Darny.


de reden waarom deze planten op onze school staan is omdat er ook een richting bloemschikken is en vermits het snijbloemen zijn....

@ Krissie: deze bloemen worden bij ons op school dus gebruik als snijbloemen dus laten ze deze nooit staan..maar moest er iemand zijn die er zaad van kan missen als er zaad aankomt mag je het mij gerust laten weten

greetz Damy
vrijdag 30 november 2007 - 16:35
polidor

Polidor

Sommige soorten geven zaad Darny maar de meeste soorten die gebruikt worden als snijbloemen zijn hybriden en naar ik gezien heb vermoed ik dat de soort die u toonde helemaal geen zaad geeft.
Dit is wel logisch want de hybriden die geen zaad geven komen beter in aanmerking voor langere oogst overwegende dat bloemen die bevrucht worden het vlugger laten afweten en de bloemtros ontsiert wordt door beginnende zaadknoppen. Als je wil aan de door u getoonde soort geraken zal het dus via een kluster moeten gebeuren.
Er bestaan dus zaden van alstroemeria's maar die hier op de markt verkrijgbaar zijn betreffen in 99 % van de gevallen de dwergastroemeria's die maar een hoogte bereiken tot 60 cm. Deze zijn samen met de mini's geschikt als potplanten.
De bloemen van alle soorten zijn wel even groot.
Om nu nog aan zaad te geraken is het waarschijnlijk een beetje laat want degenen die zaad bezitten hebben deze waarschijnlijk al uitgezaaid, verkocht en of vernietigd. Liever vernietigen zelfs dan verkopen heb ik al vernomen. Misschien heb je meer geluk als jongere Darny want ik ben als volwassene reeds zes maand op zoek naar een paar plantjes om aan te kopen en nog altijd zonder enig succes. Ik ben eens benieuwd in uw plaats of het zal lukken.
Meteen weet je Darny waar je voor staat want soms is zelfs een liefhebberij een harde wereld.
De mentaliteit zal wel veranderen binnen een paar jaar wanneer het afschuimen van de markt door een paar verzamelaars ophoudt. Ze moeten alleen nog ondervinden dat de uit zaad opgekweekte
variëteiten zo verschillen in details; wegens telkens opnieuw ongekende kruisingen; dat het ondoenbaar wordt om ze allemaal te bezitten. Dat gebeurt ook bij de veredelaars maar die beschikken
over geleide inkruisingsgegevens en halen bovendien uit het gekweekte de uitzonderlijke exemplaren uit. De rest wordt vernietigd. Men merkt nu reeds aan de vele variëteiten dat niet alleen de kleuren
en bloemvorm lamentabel worden maar zelfs de grootte van de bloemen meestendeels te wensen
overlaat. Maar als zelfs een verbleekte kleur of een afwijkende bloemvorm als een andere variëteit wordt bestempeld dan merkt men dat men niet goed bezig is. Kan ook niet want een liefhebber beschikt zelfs niet over de nodige ruimte om uit één variëteit iets presentabel te kweken dat mooier en beter is. Waarom ook? Moest het voorvallen dan kan hij zijn tuin omringen met prikkeldraad ofwel
handelaar worden en het bekomen wonder octrooieren. Maar om dan weer van één octrooi te kunnen leven tussen de bikkelharde concurrentie is weer een andere zaak.
Ondertussen zie je er al wel dromen van big business!!
De realiteit en de ontnuchtering zal echter niet lang meer uitblijven.
Misschien geraken dan wel sommige liefhebbers aan een paar plantjes om af en toe in hun tuin een boeketje af te snijden? Zolang het daarbij blijft en men zich beperkt tot een paar grondkleuren in het gamma wit, rood, purper, geel is het wel doenbaar.
Maar als men toch absoluut de gekke toer wil opgaan; mij niet gelaten hoor.
Een tuintje hebben is een hobby. Dromen in de tuin is een verfrissing maar dagdromen over geld en goud kan een serieuze ontnuchtering worden.
Voila Darny, een hele uitleg die u niet allemaal gevraagd hebt maar ik kon het toch niet laten om eens klaar en duidelijke taal te spreken. Bloemen houden is één maar weten waarom je ze wil houden is twee. En kennis verwerven voor je ermee begint op alle terreinen is drie.
Op internet zit een massa kennis en de essentie van de gegevens moet men meestal tussen de regels lezen. En die essentie is zoals het meestal gaat in het leven en luidt :"Droom niet te hard kleine man.
Blijf in uw tuin en weet dat dit een van de weinige plaatsen is waar je kan genieten zonder dat men uw portefeuille leegmaakt". Groetjes aan alle lezers van een gepensioneerde.
zaterdag 1 december 2007 - 19:00
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

Bedankt voor de uitleg
Maar ik ben ook helemaal niet van plan om "nieuwe soorten te ontwikkelen" of dergelijke mijn vraag was gewoon, of ik daar nu een nieuwe plant van kon maken en nu kreeg ik wel wat tegenstrijdige antwoorden dus heb ik het toch maar geprobeert ,je kent vast en zeker wel de uitspraak "al doende leert men."
Als het werk dan ben ik daar zéér blij mee, als het niet werkt ja dan is het maar zo.

greetz Damy
zaterdag 1 december 2007 - 19:39
krissie

Krissie

Damy ,
Ik heb de geel-oranje alstroemeria in de tuin staan ,
ze worden redelijk hoog ,ik denk een 80 cm hoog ,
ze moeten opgebonden worden.
Daar komt wel zaad aan , ze zijn nu afgestorven
dus dit jaar geen zaad meer .
ik heb enkele jaren terug er zaad van genomen,
het is niet zo gemakkelijk het op het juiste ogenblik
te oogsten , eerst nog te onrijp , eens rijp barsten ze open
en is het zaad weg .
Ik heb deze al eens gezaaid , en dit ging goed .
Damy , ik kan de uitleg van polidor wel niet goed volgen ,
'k snap niet goed wat dat met uw vraag allemaal te maken heeft
volgens mij wil je gewoon een alstroemeria in uw tuin ,
en is zijn verhaal voor u overbodig .
groetjes
Krissie
zondag 2 december 2007 - 09:55
polidor

Tekst aangepast

Polidor

Dag Krissie,

Wel eerlijk gezegd ik snap het ook niet goed Krissie.
Vooreerst wil ik zeggen dat er recent al een topic was die handelde over alstroemeria's hier op het forum. Waarom Darny zijn vraag daar niet stelde blijft mij een open vraag. Het wordt er niet overzichtelijker op als er over hetzelfde onderwerp telkens maar opnieuw nieuwe topics worden geopend. Akkoord?
Ten tweede is dit een open forum. Dit betekent dat er nog anderen hier mogen komen om hun kennis te verruimen. Dit betekent ook dat er niet noodzakelijk alleen maar op de vraag van Darny moet worden geantwoord; wat trouwens op de juiste manier met kennis van zaken door mezelf gebeurde hoor; maar dat er ook andere problematiek mag aan bod komen zolang deze maar betrekking heeft op het onderwerp alstroemeria's.
Ten derde was de aangehaalde problematiek onrechtstreeks een verwittiging aan Darny dat hij het niet gemakkelijk zou krijgen om aan de door hem gevraagde hybride-alstroemeria te geraken.
Ook dit paste in de context van zijn vraag want ik probeer zoveel mogelijk alle facetten te belichten om hem te helpen en hem mogelijk voor desillusies op korte termijn te vrijwaren.
Feitelijk ben ik te volledig geweest.
Nu uw antwoord is zeer lovenswaardig en de wil is er om hem ook te helpen.
Maar......u spreekt over de wildvorm van alstroemeria en niet over het type waarnaar Darny gevraagd heeft. De door u beschreven alstroemeria onderscheidt zich van de hybridevorm door het feit dat hij minder geschikt is als snijbloem omdat er in de bloeiwijze reeds vroeg zaaddozen ontstaan terwijl er
nog bloemen moeten openkomen. Bij de hybride-snijalstroemeria's(trouwens vele hieronder geven zelfs geen zaad) komen meer alle bloemen gelijktijdig open zonder dat er geen ontsiering is door zaaddozen voor een bepaalde tijd. De door u vermelde wildvorm is wel een prachtige tuinbloem
maar.......woekerend!! En zaait zichzelf zonder enige problematiek uit. Bovendien zijn ook de bloemen kleiner als deze van de hybride-vormen
Ik denk niet dat Darny naar deze variëteit vroeg dus.
Indien wel dan kan ik hem volgend jaar ook wel zaden opsturen daarvan. Even geduld dan Darny; laat maar iets weten dan. En dan gratis hoor. Want ook hier weer oppassen want er zijn kapers op de kust die zelfs deze zaden durven verkopen voor zaden van hybriden-soorten.
Als je dan toch ooit zaden wil aankopen Darny moet je dat op internet bij engelse,amerikaanse of firma's uit Nieuw-Zeeland. (ook wel een paar uit Zuid-Amerika mocht je beter de spaanse taal beheersen)
Probeer dit beter te doen dan langs één of andere tuinvereniging die gezamenlijke bestellingen doen voor allerlei zaden dan. Want anders moet je een hele procedure volgen in de engelse taal en moet je nog de juiste manier vinden hoe je de bestelling gaat betalen.Bovendien bedragen de bijkomende kosten voor een kleine bestelling soms meer dan de kostprijs van de aangekochte waar. En weer opgepast hier. Want meestal betreffen de verkochte zaden ligtu-hibriden. Dit zijn meer de potplanten-alstroemeria's die maximum zestig centimeter hoog worden maar wel grootbloemig zijn en beperkter in kleurvariaties omdat de veredelaars zich meer toespitsen op de veredeling en uitbreiding van het kleurengamma in de snij-alstroemeria's en dit dan uitsluitend onder octrooi voor de handel.
Natuurlijk zijn er ook zaden van sommige hybriden snij-alstroemeria's
Maar om daar aan te geraken Darny is weer iets anders. Sommige liefhebbers vernietigen ze liever
dan ze te verkopen of te schenken. Zij hebben het nog erger te pakken dan de beroeps. Die beschermen natuurlijk hun broodwinning. Bij sommige liefhebbers wordt hun gedrag bepaald door
een soort hebzucht in het kader van :"Ik heb die bloem en een ander moet hem best niet hebben" en er zijn er die uiteraard ook een handeltje willen uitbouwen in de door henzelf uitgezaaide planten.
En dan nog. Liefst ruilen ze deze planten. Want zoals ik al zegde, het gamma wordt oneindig door telkens maar ongecontroleerde inkruisingen. Sommige willen kleine kleurvariaties doen doorgaan als nieuwe specimen. Niks van!!! Gewoonlijk gaat deze oneindige kleur- en lichte accentuaties ten koste van de kwaliteit van de bloemvorm en grootte. Maar er is wel iets moois aan. Je kunt uw hele leven verzamelen. Telkens weer wat nieuws! Tja, dat ruilen versterkt misschien ook de broederschap onder de tuiniers.
Voila Krissie, dat was het.
Hopelijk was ik weer niet te volledig?
Maar alles gaat over alstroemeria's toch? En trouwens, ik ben nog gedeeltelijk zeer onvolledig geweest hoor. Maar ik ben ervan overtuigd dat Darny toch al iets meer zal weten. Zelfs ongevraagd.
Maar zoals ik al stelde, er lezen nog anderen deze topic. En die mogen dan toch iets meer weten zelfs als u oordeelt dat dit allemaal niet nodig zou zijn. Akkoord?
Laat anders maar iets horen hoor. Groetjes
Polidor
zondag 2 december 2007 - 10:41
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

Damy ,
Ik heb de geel-oranje alstroemeria in de tuin staan ,
ze worden redelijk hoog ,ik denk een 80 cm hoog ,
ze moeten opgebonden worden.
Daar komt wel zaad aan , ze zijn nu afgestorven
dus dit jaar geen zaad meer .
ik heb enkele jaren terug er zaad van genomen,
het is niet zo gemakkelijk het op het juiste ogenblik
te oogsten , eerst nog te onrijp , eens rijp barsten ze open
en is het zaad weg .
Ik heb deze al eens gezaaid , en dit ging goed .
Damy , ik kan de uitleg van polidor wel niet goed volgen ,
'k snap niet goed wat dat met uw vraag allemaal te maken heeft
volgens mij wil je gewoon een alstroemeria in uw tuin ,
en is zijn verhaal voor u overbodig .
groetjes
Krissie


een tip voor het oogsten van het zaad zou kunnen zijn om als je denkt dat het zaad bijna rijp is een klein zakje rond de bloem te binden zodat het zaad hie dan invalt.
succes

@polidor :Weet je ik ben niet echt 'op zoek' naar bepaalde Alstroemeria's maar als ik EEN alstroemeria zou kunnen hebben dan is dit moii meegenomen en dan kan ik hiermee weer mijn plantenkennis verruimen
En de reden waarom ik niet op de andere topic heb geantwoord is omdat dan enkel de starter van de topic en degene die het laatste heeft geantwoord een mail krijgen dat er is geantwoord op deze topic dus krijg je ook véél minder reacties.
Het is toch onmogelijk om alles dat over dezelfde plant gaat telkens weer in diezelfde topic te zetten want dan wordt deze topic volgends mij wel heel onoverzichtelijk.

greetz Damy
zondag 2 december 2007 - 11:23
polidor

Tekst aangepast

Polidor

Hello Darny,

Kestie dat twee topics overzichtelijker zijn dan één betwijfel ik.
Bovendien krijg ik toch ook verwittiging als er antwoord is op mijn inbreng op uw topic!
Het is bevreemdend als dit bij u niet het geval is indien u een inbreng had in andere topics.
Vraag effe aan de moderator dan. Want ook ik kan verkeerd zijn. Altijd bereid om bij te leren! En af en toe gaan kijken op een door uzelf geopende topic zonder verwittiging als iemand anders reageert is nu toch ook weer zo erg toch niet? Als u dagelijks eens gaat kijken zal er niet veel ontsnappen hoor. Op de vorige topic kreeg ik sioms tot vijf verwittigingen per dag en dat werd soms een beetje teveel van het goede. Ik bekeek ze dan ook alle dagen soms éénmaal en dan wist ik meteen het nieuws over alles
Groetjes.

Polidor
zondag 2 december 2007 - 11:37
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

het is zoals ik al zei enkel degene die het op gestart heeft EN degene die het laatste heeft geantwoord

greetz Damy
zondag 2 december 2007 - 11:41
polidor

Tekst aangepast

Polidor

Darny,

Einde discussie hierover?
Weet mij maar te zeggen of ik te volledig ben in mijn antwoorden?
En als tuinalstroemeria wildvorm voor u goed is kan ik u volgend jaar wel wat zaadjes opsturen.
Maar zijn er nu echt geen liefhebbers meer die voor het ogenblik nog beschikken over dergelijke zaden om u een plezier te doen? Spijtig wel, want ikzelf heb deze wildvorm uitgeroeid in mijn tuin. Was te dominant en agressief en palmde overal de border in ten koste van de andere bloemen.
Bovendien gaf het geheel nogal een verwarde indruk. Even wind en regen en het hele zootje lag door mekaar. Dus besloot ik :"Weg ermee!"
Maar ik heb een vriend die ze nog in zijn tuin heeft. Zal eens informeren of hij nog ergens niet uitgezaaide zaden vindt. In bevestigend geval hoort u nog van mij indien uw interesse blijft. Oke?
Maar antwoord mij dan op mijn persoonlijk adres want anders wordt deze topic overladen met gegevens die niks met planten te maken heeft.
Groetjes.

Polidor
zondag 2 december 2007 - 11:46
krissie

Krissie

Damy ,
kijk eens bij foruminstellingen
daar kan je 3 mogelijkheden aanvinken
of alle 3 , je krijgt dan altijd antwoord
1) e-mail na bericht op eigen topic
2) e-mail na bericht op eigen bericht
3) e-mailberichten van andere gebruikers
groetjes Krissie
zondag 2 december 2007 - 12:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon