menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Winterviooltjes

Ga naar meest recente reactie

Baileysker

Baileysker

In de tuincentra staat het nu massaal vol met winterviooltjes.
Maar zijn dat nu één-of tweejarige plantjes, of vaste plantjes?
zondag 14 oktober 2007 - 02:02
minouke
zondag 14 oktober 2007 - 05:49
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Hallo,

Ik heb ook naar de link van Minouke gekeken..................wat was ze vroeg wakker? ...........of nog niet gaan slapen
Op dit forum, krijg je dag en nacht bediening hhahaha
Alle gekheid op een stokje..............ik denk toch dat ze de argeloze,onwetende burger met al hun bloemenpracht aanzetten tot kopen hoor.
Ikzelf heb in het voorjaar op de markt ( zogezegde wintervaste,kleinbloemige winterviolen gekocht............en moet zeggen ..............ik heb er heel de zomer geniet van gehad, tot en met september..................maar nu is het loof afgestorven.............geen levende plant met bloemen.
Conclusie waarschijnliijk geen winterviolen maar misschien komen ze wel terug, afwachten maar.


Lysianthus
zondag 14 oktober 2007 - 08:59
minouke

Minouke

Lysianthus, ik kon niet slapen .... vandaar
maandag 15 oktober 2007 - 08:42
Tine

Tine

Er bestaan geen wintervaste violen. De grootbloemige violen kunnen de winter overblijven, maar zullen daarna meestal niet de hele zomer mooi zijn.Een tweede jaar zal je ze dan ook niet kunnen houden, hoogstens zaailingen van de eerste groep. De kleinbloemige violen zaaien zichzelf meestal beter uit dan de grootbloemige.

Tine
maandag 15 oktober 2007 - 09:05
hildavw

Hildavw

Let wel op waar je de viooltjes zet !

Twee of drie jaar geleden had ik er in de border staan en toen ze uitgebloemd waren heb ik ze allemaal verwijderd.
Nu nog staan er in de gazon tientallen zaailingen, die niet verdwijnen door het gras te maaien.
Als ik ze echt kwijtwil moet ik ze één voor één met de hand uittrekken.
Gelukkig zie je van op afstand alleen maar groen, dus dat valt nogal mee, maar toch ...

groetjes

Hilda
maandag 15 oktober 2007 - 11:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon