menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vaste planten

dannyp

Dannyp

Goede namiddag tuinforumvrienden,ik kom hier niet zo vaak bij jullie op het forum,maar nu heb ik toch een vraagje?
Ik heb namelijk twee Camelia's staan een dubbelbloemmige en een enkelbloemmige de enkelbloemmige had twee vruchten op zo in de vorm van een kleine appel de ene is afgevallen en de ander was verledenweek open gebarsten er zaten twee zaden in,in de vorm en de grote van een knikker,mijn vraag is nu kan men dat zaaien en hoe of wanneer ?
Vgr.Danny
maandag 24 september 2007 - 17:56
Spuddy

Tekst aangepast

Spuddy

Dit jaar hebben heel wat camelia's kans gezien om vruchten te vormen. Slechts zelden zijn die rood. Mogelijk heeft dat met de soort te maken. Het loont in elk geval de moeite ze goed te laten narijpen aan de plant. Binnenin de vrucht zitten drie tot twaalf dikke, harde zaden. Ze laten zich uitzaaien in een 'heidegrond', zuur en zandig dus.

Zaaien doet u zo snel mogelijk nadat u de zaden uit de gebarsten 'appel' hebt kunnen pulken. Ondanks hun harde huid droogt de kiem snel uit. Houd de aarde in de zaaiteil of pot dan ook 'tuinvochtig'. Echt kiemen doet de camelia pas in het voorjaar.
de tekst heb ik gepikt uit het nieuwsblad

PS camelia is geen vaste plant maar een heester
maandag 24 september 2007 - 21:27
Esem

Esem

dannyp,

Een camellia kan worden gestekt, afgelegd of geënt. Stekken kan vanaf het vroege voorjaar tot aan het begin van de herfst. Neem kopstekken en plant die in een voedzame, licht zure potgrond. De beste resultaten worden verkregen in een kas of onverwarmde bak. Najaarsstek wordt gemaakt van tien centimeter lange, verhoute stengels. Plant deze stekken in verwarmde grond in een kas of verwarmde bak. In de zomer kunnen scheuten worden afgelegd.
Natuurlijk is het zaaien van de Camellia een uitdaging,zo verkrijg je misschien een nieuwe variateit
Sux6 met je kweek van..........
Gr Eddy ,
dinsdag 25 september 2007 - 12:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon