menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nog weet ik het niet

Ga naar meest recente reactie

Lysianthus

Lysianthus

Hey forumleden , ik heb al veel gelezen over bloembollen en hoor dat je ze nu mag planten.......... maar nog versta ik het niet............moet men nu in de lente of in de herfst planten.
Het gaat wel om bloembollen in pot, indien ik ze in de herfst beter kan planten , hoe moet ik ze dan verzorgen tot de vorst voorbij is?
Moet ik regelmatig water geven?
Moeten ze vorstvrij overwinteren?
Groetjes , Lysianthus
zondag 23 september 2007 - 16:11
hildavw

Hildavw

In de lente bloeiende bollen moet je nu planten.
De zomerbloeiers plant je dan in het voorjaar.

Vorige herfst heb ik voor de eerste maal bloembollen in een pot gezet, omdat ik niet meer wist welke ze waren. Door een deeltje van de tuin te veranderen waren er allerlei bollen uitgekomen.
Ik heb ze dan in laagjes gezet in een grote pot, de grootste onderaan en telkens met een laagje aarde erboven de kleinere.
Nu en dan gaf ik ze water, zodat de aarde niet echt droog werd.
Meer gebeurde er niet.
In de lente was er dan een opeenvolging van bloemen.

veel succes !

Hilda
zondag 23 september 2007 - 16:35
Spuddy

Spuddy

Zoals Hildavw reeds aangaf. Voorjaarsbloeiende bollen plant men in september-oktober (tulpen, narcissen, krokussen, chionodoxa, enz)

Zomerbloaiende bollen in het voorjaar (dahlias, gladiolen, enz)
zondag 23 september 2007 - 17:28
Lysianthus

Lysianthus

Bedankt voor de tips..............mogen ze dan buiten blijven overwinteren in potten en wat met het bevriezen van keramiek ..............of beter binnen en af en toe water geven? ............licht hebben ze niet nodig zeker?............ik heb maar een klein tuinhuisje met 1 venstertje.
groetjes
Lysianthus

PS voor Hilda: Ward Nijs geeft binnenkort een tentoonstelling en hij zou me uitnodigen.
maandag 24 september 2007 - 08:52
Adrienne

Adrienne

Lysianthus,
Voorjaarsbollen plant je nu best buiten.
Kan zowel in volle grond als pot.
Succes !!!
maandag 1 oktober 2007 - 15:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon