menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Erysimum

Ga naar meest recente reactie

Elsje

Elsje

Hallo allemaal !
Ik heb een drietal struikjes Erysimum Bowles Mauve staan in de tuin. Ik heb twee jaar moeten wachten eer er bloempjes aan kwamen maar dit jaar was het zo ver : een zee van paarse bloemen . Nu zijn ze al wel een tijdje uitgebloeid en één van de struiken is helemaal verdord (ik heb hem daarstraks weggehaald want het was geen zicht meer). Dit is toch wel een vaste plant ? (de andere struikjes krijgen nl ook al hier en daar wat rosse plekken. Of hebben ze gewoon last van de warmte en moet ik ze wat meer water geven (dan ik nu al doe) ?
maandag 24 juli 2006 - 22:21
Tomateboer

Tomateboer

Hoy,
Vaste plant:
Het is een voorjaarsbloeiende rotsplant voor een droge, zonnige en voedzame standplaats.
[u] [kleur=#ff0000]
grt
dinsdag 25 juli 2006 - 08:27
lisa

Lisa

hallo,ben ik in de waar,ik dacht toch echt en ik geloof dat het zo is de erysimum is toch een vaste plant en het is een muurbloem heb ze in massa hier staan ,nieuw is voor mij dat ze een voedzame standpaats moet heben ,want hier staat ze in zandige grond en ook tamelig droog -zowel ook op voedzame grond en op allebij doen ze het goed
dinsdag 25 juli 2006 - 12:46
Tomateboer

Tomateboer

Dat is in het algemeen bedoeld he,...
Hier groeit die ook op een andere grond,en hij det het ook goed
grt
dinsdag 25 juli 2006 - 13:22
Nigella

Nigella

De bodem voor Erysimum 'Bowles Mauve' staat aangegeven als GR wat bodem met grind betekent. Ik denk dat het vooral van de voortdurende verschroeiende zon is momenteel.
Ik zou zeker die plant niet weg doen, eerder in pot aarde in een voldoende ruime pot zetten, en zien of ze weer aanpakt. Een vaste plant herpakt zich soms
dinsdag 25 juli 2006 - 19:06
Elsje

Elsje

Allee, op hoop van zegen : ik heb ze daarjuist toch weer maar wat water gegeven en de uitgebloeide bloempjes weggedaan... Ze staan hier bij mij ook wel op zanderige, arme grond ; alhoewel ik natuurlijk wel veel compost gebruik, anders wil hier gewoon niks groeien.
dinsdag 25 juli 2006 - 22:47
Tomateboer

Tomateboer

Ik hoop echt voor u dat alles goed komt met die plant
grt
dinsdag 25 juli 2006 - 23:22
Nigella

Nigella

tomatenboerke ik vin deze avator beter bij je passen dan die met die vele tomaten op dat kanten kleedje, dan lijkt hij te veelop Lacegarden
woensdag 26 juli 2006 - 01:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon