menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Fuchsia

Ga naar meest recente reactie

koontz

Koontz

hoi kamaraden groene vingers, ik had graag geweten wanneer ik eigenlijk fuchsia's mag snoeien en mag het met alle soorten en kunnen ze buiten overwinteren. deze planten staan op ons terras in hangpotten
donderdag 13 september 2007 - 17:54
Fons

Fons

Fuchsia´s kunt ge snoeien als ze uitgebloeit zijn en geen sierwaarde meer hebben,terugsnoeien kan gebeuren tot op twee ogen van het jonge hout dat dit jaar is aangemaakt evenals kruisende takjes verwijderen ook alle resterende blaadjes verwijderen, de planten mogen in de oude potgrond blijven zitten tot het voorjaar, als ze gaan uitlopen dan verpotten,fuchsia in hangpot zijn niet winter hard mogen zelfs in kelderruimte overwinteren, tijdens de winter niet laten uitdrogen.
Van de topjes kan je stekjes aanmaken het is nu een goed moment om fuchsia te stekken.
donderdag 13 september 2007 - 19:57
minouke

Minouke

Fuchsia magelanica is de enige winterharde en mag gesnoeid worden, zelf snoei ik alleen de dode takken weg in de lente,meer doe ik niet , wel de onderkant beschermen in de winter(wel winterhard maar kan soms met zeer strenge vorst wat invriezen)

Tekst nog ergens gevonden :
Snoeien van de struik heeft tot gevolg dat die meer bossig wordt. Als het nodig is, worden bevroren of dode takken tot aan de basis weggesnoeid. Struiken die in de halfschaduw staan, worden in de late herfst met eenderde van de scheutlengte ingekort. In het voorjaar - als de groei weer zichbaar wordt (opzwellen van de knoppen) - wordt de struik gefatsoeneerd: dode takken of stengeldelen eruit knippen. Let op dat de gezwollen knoppen niet worden beschadigd.
donderdag 13 september 2007 - 20:05
koontz

Koontz

alvast bedanktvoor jullie reactie, ik ga daar zeker gebruik van maken. Ik ga dat van die stekken ook eens proberen en laat wel iets weten dat het gelukt is nogmaals bedankt van deze leek en hoop dat ik nog veel op jullie kan rekenen als ik nog vragen moest hebben
vrijdag 14 september 2007 - 11:02
krist

Krist

Fuchsia magelanica is de enige winterharde en mag gesnoeid worden, zelf snoei ik alleen de dode takken weg in de lente,meer doe ik niet , wel de onderkant beschermen in de winter(wel winterhard maar kan soms met zeer strenge vorst wat invriezen)


wanneer mag je die verplanten ??
maandag 17 september 2007 - 09:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon