menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Voorjaar snoei physostegia

Ga naar meest recente reactie

Chantal

Chantal

Ik heb ergens op dit forum gelezen dat indien je campanula lactiflora pritchard's variety tot een derde snoeit in het voorjaar dit later compacte planten worden. Zou dit ook lukken met Physostegia (paarse) ? Bij mij worden deze planten wel 180 meter hoog. Mooi is dit niet.
donderdag 13 september 2007 - 13:36
annis

Annis

Dat is wel erg hoog normaal worden deze planten 80 cm hoog. Er zijn veel planten die je in het voorjaar terug kunt snoeien om zo een compactere plant te krijgen maar dan bloeien ze wel later.
donderdag 13 september 2007 - 20:39
Bartje22

Bartje22

Ik zou het wel doen, want als er dan veel uitgebloeid is komt de bloei van deze physostegia
donderdag 13 september 2007 - 21:28
Adrienne

Adrienne

Chantal, een tip.
Snoei volgend jaar de helft van je plant terug.
Dan heb je gelijk een vroege en latere bloei.

donderdag 13 september 2007 - 23:33
kris79

Kris79

hallo chantal

de roze soort,word inderdaad hoog hier toch ook tot anderhalve meter,en loopt ondergronds vrij sterk uit.de witte soort heb ik hier ook staan en blijft veel lager,80cm,blijft een mooie compacte struik,woekert niet,en bloeid vroeger dan de roze,hier was de witte al helemaal uitgebloeid eer de roze begon te bloeien,en nu staat de roze op zen mooist in bloem.wanneer je de roze insnoeid,gaat deze veel meer vertakken,gaat ook lager blijven dan,maar de bloemtakken zijn minder dik en stevig,zullen wel meer bloem geven,maar kleinere bloemtakken

indien iemand intresse heeft in 1of beiden kleuren,heb er hier in p9 potjes te koop staan voor slechts;75cent/stuk!

mail me maar:
[email protected]
ps: ik ben van Tessenderlo,in Belgisch Limburg!

mvg
kris
vrijdag 14 september 2007 - 14:41
ines

Ines

Hier moet ik ze niet knippen want door de wind vallen ze omver als ze geknipt zijn, dus ik laat ze
allen staan, juist voor de winter met de opkuis trek ik de stelen met wortel en al uit de grond want ze hebben zich al lang terug gezaaid. De uitlopers gaan heel ver en de nieuwe daartussen maken dat U altijd een vernieuwde struik hebt.
vrijdag 14 september 2007 - 21:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon