menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Herfstbloemen

Ga naar meest recente reactie

rialle

Rialle

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar mooie herfstbloeiers.
Ik hou absoluut niet van Chrysanten en Sedum heb ik al staan.
Dan zijn er nog de Asters die wel leuk zijn, maar is er dan niets anders meer?
Overal waar ik lees en kijk, het is allemaal Chrysanten, Sedum en Asters.

Zijn er nog andere bloemen/heesters die in de herfst bloeien?

Groetjes Rialle
zondag 9 september 2007 - 23:22
Chantal

Chantal

rialle, bij mij in de tuin staan Rudbeckia Goldsturm en Annemoon Honorine Jobert nog steeds prachtig en kan ik zeker aanraden als herfstbloeier. Ook in mijn voortuin staat mijn rozenperk met de Meilandroos Leonardo da Vinci in tweede bloei. Het is een en al bloem.
maandag 10 september 2007 - 08:13
Tine

Tine

Mijn dahlia's bloeien meestal tot aan de eerste nachtvorst en dan al de heide soorten, een lust voor het oog.

Tine
maandag 10 september 2007 - 10:15
deHaan

DeHaan

En wat denk je van de Colchicum.
maandag 10 september 2007 - 11:45
rialle

Rialle

Colchicum had ik nog nooit van gehoord. Heb het ook nog nooit gezien........tenminste dat denk ik.
Misschien heb ik wel gedacht dat het krokussen waren want daar lijken ze erg op heb ik op google gevonden.
Wel apart en leuk,

Groetjes Rialle
maandag 10 september 2007 - 19:58
Lilian

Lilian

Rialle daar heb ik een foto van geplaatst onder de naam herfsttijloos, zelf heb ik paars en ook een witte. Lijkt inderdaad veel op een krokus.

groetjes lilian
maandag 10 september 2007 - 20:09
Lysianthus

Lysianthus

De zilverkaars (Cimicifuga simplex) bloeit laat en licht met zijn witte pluimen (150 cm) op in de schemering. ‘White Pearl’ bloeit extra rijk.
Zonnehoed (Echinacea purpurea) kan ook tot in oktober bloeien met witte (‘Alba’) of rozerode bloemen (o.a. ‘Leuchtstern’).
De meeste leverkruidsoorten (Eupatorium) bloeien roze, maar de tot ver in oktober doorbloeiende Eupatorium coelestinum vormt schitterende blauwviolette schermen en wordt ook niet zo hoog (100 cm).
De armelui’s orchidee of paddenlelie (Tricyrtis). De soort T. hirta bloeit zelfs nog in november met roomwitte bloemen met roze zweem en rode vlekken.

maandag 10 september 2007 - 20:31
Lysianthus

Lysianthus

De zilverkaars (Cimicifuga simplex) bloeit laat en licht met zijn witte pluimen (150 cm) op in de schemering. ‘White Pearl’ bloeit extra rijk.
Zonnehoed (Echinacea purpurea) kan ook tot in oktober bloeien met witte (‘Alba’) of rozerode bloemen (o.a. ‘Leuchtstern’).
De meeste leverkruidsoorten (Eupatorium) bloeien roze, maar de tot ver in oktober doorbloeiende Eupatorium coelestinum vormt schitterende blauwviolette schermen en wordt ook niet zo hoog (100 cm).
De armelui’s orchidee of paddenlelie (Tricyrtis). De soort T. hirta bloeit zelfs nog in november met roomwitte bloemen met roze zweem en rode vlekken.

maandag 10 september 2007 - 20:32
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Kijk ook eens naar grassen; heel mooi in de nazomer. En natuurlijk monnikskap (Aconitum) en armeluisorchidee (Trycirtus) en veel doorbloeiende rozen gaan door tot ver in het najaar. Ook veel eenjarigen gaan lang door. Prachtig is Lespedeza, een najaarsbloeiende heester. Ook een aantal Salvia's bloeit lang en laat. (S. uliginosa of kijk eens op de digitale catalogus van de Hessenhof)
maandag 10 september 2007 - 20:39
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

En......................vergeet niet de prachtige pyracantha of vuurdoorn, die zijn wintergroen en met prachtige bessen, ze kunnen ook in struikvorm en zijn gemakkelijk in vorm te knippen.
En.....skimmia japonica ''rubella'' beiden staan nu bij mij prachtig in bloei.

maandag 10 september 2007 - 21:03
rialle

Rialle

Wat een heerlijk forum is dit toch!
Ik stel een vraag en krijg zoveel antwoorden dat ik eerst eens moet gaan googelen om dat alles op te zoeken.

Bedankt mensen, ik wist dat ik op jullie advies kon rekenen!
Als ik alles heb opgezocht zal ik jullie laten weten waar mijn keuze op gevallen is.

Groetjes Rialle
maandag 10 september 2007 - 21:12
Lysianthus

Lysianthus

Fuchsia 'Madame Cornelissen' bloeit met die typische bellenplant bloemen in rood met wit van juli tot en met oktober. De cultivar groeit met stevige stengels tot 80 cm hoogte.
Door hun late bloei zijn het aantrekkelijke planten voor de nazomer border.
Bij mij, zoals je ziet staan ze nog volop in bloem.

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 11 september 2007 - 18:03
Lysianthus

Lysianthus

Campanula portenschlagiana staat bij mij ook nog uitbundig te bloeien!!!...Nu is mijn latijn op!!
Je maakt er zeker iets moois van............succes!!!!
[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 11 september 2007 - 18:20
Bartje22

Bartje22

ook vossebes.. 'gaultheria' heeft leuke knalrode besjes, ook in de winter aanrader!
dinsdag 11 september 2007 - 22:00
Lysianthus

Lysianthus

Ha - ha -............leuk ............ik zoek ook planten met zo lang mogelijke bloeitijd..............de winter duurt lang genoeg...............en ik probeer mijn tuintje in alle seizoenen decoratief te houden.
thnx.ik ga het direct opzoeken.
dinsdag 11 september 2007 - 22:10
Bartje22

Bartje22

bijna ieder tuincentrum heeft hem wel de vossebes. oftewel de gaultheria, ze zijn vaste planten, alleen kunnen ze een beetje duur zijn, zo rond de 1.50 en de 2 euro p/s, maar dat is wel de moeite waard, bij mij zitten ze bomvol met besjes totaan de lente, dan vallen ze eraf,, maar dan nemen de krokussen en narcissen het wel over

Groetjes.!
dinsdag 11 september 2007 - 22:14
hildavw

Hildavw

Bij ons blijft de prachtkaars (gaura) nog steeds nieuwe bloemen geven.
Toevallig zag ik zelfs deze voormiddag nog op de markt.

mvg

Hilda
woensdag 12 september 2007 - 20:19
annis

Annis

De Caryopteris bloeit nu of de Calicarpa met zijn paarse bessen. De Viburnum tines bloeit nu ook en naderhand heb je nog de blauw-zwarte bessen.
woensdag 12 september 2007 - 21:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon