menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Caryopteris

Ga naar meest recente reactie

Lysianthus

Lysianthus

Hallo,

Ik heb caryopteris clandonensis ''heavenly blue'' op het noorden staan, nu lees ik dat hij liefst een zonnig plaatsje heeft, hij bloeit nog niet maar staat in knop, zou hij niet bevriezen voor ik de blauwe bloempracht zie?
In juli en augustus heeft hij nog de laatste zonnestralen maar in september niets meer.
Wanneer mag ik hem verplanten?
Groetjes
Lysianthus[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 8 september 2007 - 17:21
Lysianthus

Lysianthus

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 8 september 2007 - 17:23
corrielat

Corrielat

Helaas kan ik je niet helpen, maar wat ziet het er gezellig uit!!!!
zaterdag 8 september 2007 - 17:45
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Ik vind het ook wel gezellig en probeer er iets van te maken als beginnend tuinier, al vind ik het niet gemakkelijk, 'k heb maar een hofke van 5 m diep met terras inbegrepen en 7 m breed, rechtvoor en rechtse muur 10 m hoog en linkse muur een lelijke oranje muur ( waar ik probeer iets aan te doen om de kleur te verbergen)
'K zie wel rechtop mijn tuintje vanuit de living ( heel de muur is venster ) dat vind ik fantastisch!!
Groetjes
zaterdag 8 september 2007 - 19:07
Bartje22

Bartje22

Jaa heel mooi , ik wou dat ik dat had,, lekker de hele dag van je tuin genieten! maar als ik jou was zou ik nog even wachten tot volgend jaar met verpoten van de plant, dan kan die ook niet kapotvriezen, of dat je dit jaar geen bloemen hebt.

Groetjes. Bart
zaterdag 8 september 2007 - 23:22
jp

Jp

Caryopteris is niet helemaal winterhard, maar in een zekere beschutting (ommuurde tuin, ev. winterdek) weet die toch goed te overleven. Kan in het voorjaar ook teruggesnoeid worden, bloeit nl. op het nieuwe hout.
dinsdag 11 september 2007 - 08:27
Lysianthus

Lysianthus

Achteraf bekeken denk ik dat het inderdaad beter is hem in het voorjaar te verplanten en dan pas te snoeien.
bedankt voor de reacties

Lysianthus
dinsdag 11 september 2007 - 09:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon