menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verzorging Eupatorium maculatum Atropurpureum

Ga naar meest recente reactie

navanax

Navanax

Hallo, heb zo een plant 2 jaar staan en is nu 2.25 hoog. Wil hem op zijn defintieve plaats zetten en daarom :

Welke verzorging ? Wanneer snoeien ? Wanneer hoe vermeerderen ? Welke standplaats ?


[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 7 september 2007 - 21:36
Lysianthus

Lysianthus

Bloeiperiode : juli - sept

Bloemen : platte eindstandige trossen
Bladkleur : groen
Wintergroen : neen

Bladeren : gezaagde, lancetvormige bladeren. In kransen van 3 of 4 aan stengels met paarse vlekken.

standplaats en vereisten

Standplaats : zonnig halfschaduw
Vochtigheid : normaal, nat
Zuurtegraad : kalkrijk, neutraal
Winterhard : ja
Plantdichtheid : 1-3 per m²

onderhoud

lichte snoei in het voorjaar of na de bloei


bijzonderheden

voor iets vochtigere plaatsen. Geschikt voor verwildering.

vrijdag 7 september 2007 - 22:26
navanax

Navanax


wat bedoel je met licht te snoei. Enkele stengels verwijderen of allemaal.

In de winter is deze plant toch volledig weg op de stengels na niet ?


NaVaNaX
zaterdag 8 september 2007 - 08:30
Lysianthus

Lysianthus

De bloemen. Begin juni terugknippen tot ± 40 cm. en licht bijmesten. Willen graag een licht vochtige grond. Perfecte insekten-/vlinderplant voor achter in de border.
groetjes, Lysianthus
zaterdag 8 september 2007 - 11:12
Lysianthus

Lysianthus

Snoei- en onderhoudsadvies:

Eupatorium maculatum 'Atropurpureum' heeft geen bijzondere zorg nodig. De planten zijn te vermeerderen door te planten in het voorjaar te scheuren. Opbinden is gewenst. Indien de pollen te groot worden kunt u de planten het beste in het voorjaar oprooien, delen, en herplanten

Dit is het resultaat van mijn opzoeking...............de plant staat in de tuin van mijn oma maar gezien haar gezegende leeftijd ( 92 jaar ) wist ze zelf de naam niet meer...............daarom ben ik het gaan opzoeken en kan ik het haar vertellen en er tegelijkertijd ook een stukske van nemen.
Hopelijk heb je er wat aan anders kan je zeker nog bijkomende info vinden op google.
groetjes
Lysianthus
zaterdag 8 september 2007 - 17:35
navanax

Navanax


Hartelijk bedankt voor deze info

NaVaNaX
zaterdag 8 september 2007 - 19:19
Bartje22

Bartje22

Ik probeer ook wel eens om een steel uit de grond te trekken. vaak zitten er dan nog wel wat wortels aan, en zet ze dan in een pot en het jaar erop in de tuin, nu is dat wel een geschikte periode, ik doe dat vaak na de bloei, en het werkt bij mij nog steeds goed.!

Groetjess.
zaterdag 8 september 2007 - 22:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon