menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bodembedekker

Ga naar meest recente reactie

betty

Betty

Ik zoek een groenblijvende bodembedekker van ongev.20 cm voor een hele zonnige
plantenbak van ongeveer 8x12 m2 op de hoeken staan verschillende grassen.
Er heeft gestaan cornus canadensis, deze plantjes zijn dood gegaan.
In een andere bak staat pachysandra terminalis.
vrijdag 21 juli 2006 - 14:50
Kwest

Kwest

Een heel fraaie bodembedekker is Ooievaarsbek of Geranium, er bestaan vele soorten in vele kleuren. Kunnen in de volle zon staan en bloeien van juni tot augustus en geven een massa bloemetjes. Nadeel is dat slakken Ooivaarsbek heel lekker vinden... Maar in bakken ga je daar waarschijnlijk minder last van hebben.
Zoals Tohasj schreef is kleine maagdenpalm een goede (groenblijvende) bodembedekker die het zowel in de zon als de schaduw uitstekend doet.
zaterdag 22 juli 2006 - 12:28
sugar

Sugar

Lavendel is ook een alternatief voor zo'n plekje...
zaterdag 22 juli 2006 - 13:39
Mick

Tekst aangepast

Mick

Als je het snel bedekt wilt hebben Zenegroen, dat ging in mijn vorige tuin als een gek, en bloeit mooie paarse aren.
Het kruipt als het ware vooruit waardoor je weer een stuk kunt afsteken en verderopzetten.
Maagdenpalm is natuurlijk ook mooi


[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 25 juli 2006 - 12:37
berenice

Berenice

aan BETTY

zie email
grts berenice
maandag 31 juli 2006 - 16:24
Mick

Mick

hmmmm
ik dacht dat dit een forum was, en dat we ervaring deelden!!??
maandag 31 juli 2006 - 17:10
berenice

Berenice

ja hoor MICK

ben het met je eens , maar het gebeurd wel meer dat mensen dat doen , anders zou ik het zeker niet durven , mijne eerst keer en lap t'zit er al op
maar toch lieve grts hoor
berenice


maandag 31 juli 2006 - 18:30
Mick

Mick

*oftopic*
Maar ik ben ook heel geïntreseerd in bodembedekkers, daarom vind ik het zo raar. Stel je voor de op elke vraag op het forum het antwoord komt "kijk maar in je mail" Zou maar een saai forum worden. Of ben ik nu de enige die dat zo raar vind?
Je kunt ook een mail sturen en dat niet op het forum vermelden natuurlijk, die mail zie ze toch wel!


Maar over bodembedekkers gesproken ik kwam twee hele mooie tegen.

Asarum europaeum (mansoor)
Heeft een prachtig blad qua vorm.
[afbeelding verwijderd niet-https]

en de Bergenia cordifolia (schoenlappersplant) viel mij ook op maar eerder door zijn blad dan door de bloeiwijze.

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 1 augustus 2006 - 09:30
betty

Betty

Ik zoek een groenblijvende bodembedekker van ongev.20 cm voor een hele zonnige
plantenbak van ongeveer 8x12 m2 op de hoeken staan verschillende grassen.
Er heeft gestaan cornus canadensis, deze plantjes zijn dood gegaan.
In een andere bak staat pachysandra terminalis.
woensdag 2 augustus 2006 - 13:50
eka

Eka

Als je het snel bedekt wilt hebben Zenegroen, dat ging in mijn vorige tuin als een gek, en bloeit mooie paarse aren.
Het kruipt als het ware vooruit waardoor je weer een stuk kunt afsteken en verderopzetten.
Maagdenpalm is natuurlijk ook mooi


[afbeelding verwijderd niet-https]


Dit is echt een ideale plant voor dat doel.
Ik gebruik em overal als bodembedekker, gewoon een stuk uitsteken en ergens neerleggen en hij groeit gewoon verder.
Je koopt em 1 keer en je hebt voor je leven genoeg.
Erg mooi plantje ook, vooral als hij bloeit met die paarse stengels.
maandag 7 augustus 2006 - 10:22
Nigella

Nigella

Mick
ik wil nog eens reageren op je reactie tov een signalement van privemail
dat moet toch kunnen! Het is hier zo'n danig familiaal forum dat er wel eens dingen doorgezegd worden, die niet per se met onderwerp te maken hebben. Mensen leren elkaar hier soms ook persoonlijk kennen he. Maar misschien wou je perse weten wat er over die bodembedekkers gezegd werd.

ik vind dat in elk geval niet erg Bérénice

Nig

maandag 7 augustus 2006 - 10:34
tuinheks

Tuinheks

Hallo,

Moest je maagdenpalm gebruiken, zorg er dan wel voor dat je de Vinca Minor plant.
De andere is niet zo geschikt.

Mooi meegenomen is dat de bloempjes eetbaar zijn.
Ja zelfs meer dan één keer.
Ze zijn prachtig op toastjes, slaatjes etc.

groetjes

tuinheks(je)
dinsdag 8 augustus 2006 - 23:29
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

beste betty de dovennetel of lamium maculatum,white nancy de winter harde vlinderviool, dat zyn er twee die het heel snel dicht leggen, dan hebt ge detrifolium (klavertje vier)heeft rode blad, de alchemilla (vrouwenmantel),alpina, er zyn er nocv vele maar het moet ook in de goesting vallen he Bettymaar als ge er daar een paar vakken van vol zet het zal vooruit gaan beste groetjes

[afbeelding verwijderd niet-https]
Betty en dan hebt ge spirea golden princes die ge twee maal doet bloeien met het terug te snoeien als het uit gebloeid is en krygt het ook mooi dicht is op de foto met roze bloempje
zondag 8 oktober 2006 - 21:53
geert3d

Geert3d

je kan ook waldsteinia gebruiken. is familie van de boterbloem en geeft dus gele bloemen af.

geert
zondag 17 december 2006 - 19:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon