menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Siererwt zonder juiste naam

Ga naar meest recente reactie

corrielat

Corrielat

Ik heb een overblijvende siererwt, graag zou ik de latijnse naam weten, anders komt hij als sierewt in mijn tuinboek, dat vindt ik een beetje slordig staan.

Alvast bedankt voor het juiste antwoord.

[afbeelding verwijderd niet-https]

dinsdag 21 augustus 2007 - 18:26
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Ik denk dat het Lathyrus grandiflorus is.
dinsdag 21 augustus 2007 - 18:44
corrielat

Corrielat

Ik denk dat het Lathyrus grandiflorus is.


Bedankt, even naam erbij gezet

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 25 augustus 2007 - 00:29
Larreke

Larreke

Hoi corrielat.
Ik zie je daar iets zeggen over tuinboek. hoe doe jij dat precies? Ik ben recent ook iets begonnen en heb gewoon per maand een blad en zet daar bemerkingen in. Bijvoorbeeld, welke bloemen er bloeien, welke zaden ik waar gezaaid heb op welk tijdstip en zo... Maar ik kan nog altijd tips gebruiken, over wat nog kan en wat anders kan...?

Groetekes Larreke
donderdag 30 augustus 2007 - 12:20
minouke

Minouke

Hei Larreke, ik hou ook een tuindagboek bij en per maand schrijf ik het volgende in: bloemen in bloei, snoei en verzorging van planten in die maand, eventuele tips en opmerking van planten in die maand zoals bepaalde ziektes, tips die ik hier en ergens anders lees, ideetjes en uitknipsels of foto's van oa baskets of borders enz

Al de planten die ik koop met al de gegevens erbij en de kweker van waar ze komen

op pc, heb ik met picassa het volgende : foto's van planten en bloemen per maand, een abc van bloemen en planten foto's, ideeen die ik in tuinen heb gezien of op internet
donderdag 30 augustus 2007 - 13:35
corrielat

Corrielat

Hallo,
Ik doe het zoals jullie, ik heb alles wel op de computer staan, maar eerdaags zal ik het moeten uitprinten en een map van maken, ik weet niet of ik alles op naam of op maanden zal zetten, ik moet nog even uitzoeken wat ik het gemakkelijkste vind, ik denk toch wel op datum, omdat ik soms niet de juiste naam zal weten en dan veel meer zoekwerk heb.
donderdag 30 augustus 2007 - 13:49
Silene

Silene

het is eigenlijk Lathyrus latifolium, breedbladige lathyrus
vrijdag 31 augustus 2007 - 09:43
Larreke

Larreke

Ah dan doenjullie ongeveer hetzelfde dan mij!! Ja op datum lijkt me idd makkelijker. Of misschien is dat omdat ik het zo gewoon ben ondertussen!

Groetekes Larreke
vrijdag 31 augustus 2007 - 13:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon