menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe noemt dit kleine bloempje

Ga naar meest recente reactie

martine

Tekst aangepast

Martine

[afbeelding verwijderd niet-https]'/> en hier nog een detail van het blad
dit is een vaste plant met een klein, wit bloempje. ik heb het enkele jaren geleden gekregen maar weet nog steeds de naam niet?
Martine [afbeelding verwijderd niet-https]'/>
woensdag 19 juli 2006 - 14:18
Catgarden

Catgarden

Die kleine dubbele bloempjes deden me onmiddellijk denken aan Achillea ptarmica (Wilde Betram).
Ik ben vlug gaan checken in de tuin naar die A. ptarmica om te zien of de blaadjes ook zo'n zaagrandje hadden als bij jou op de foto en dat is er.
'The Pearl' is een bekende cultivar van deze Achillea.
woensdag 19 juli 2006 - 15:35
martine

Martine

bedankt, 't is altijd fijn om de benaming te kennen.
Martine
woensdag 19 juli 2006 - 16:32
Adrienne

Adrienne

Amaai Martine da's mooi !!!
Als t'geen boomke was zou ik al denken aan een daliake
gtjs adrienne
woensdag 19 juli 2006 - 22:26
martine

Martine

ja, Adrienne, dat is eigenlijk een heel klein fijn plantje, ongeveer 50 cm hoog, en het bloempje zal maar ongeveer een kleine cm zijn. maar dat komt elk jaar terug , dus wel sterk.
Martine
woensdag 19 juli 2006 - 22:59
Zandblauwtje

Zandblauwtje

Ziet er zo fris uit ook. Bloeit hij lang of is het
maar een paar dagen?
groetjes.
woensdag 19 juli 2006 - 23:57
martine

Martine

dat bloeit elk jaar toch verschilende weken, ik denk dat ze er nu toch al een 3-tal werken staan. voordeel is ook dat het zo'n kleine, smalle blaadjes heeft, dus langs daar verdampt het al niet veel vocht. en als de bloemetjes bruin worden, verwijderen en er komt dan wel nieuwe bloei. ik denk dat dit ook al eens al droogbloemetje ('t is zo klein) kan gebruikt worden.
't is een vaste plant, groeit gemakkelijk aan, maar zaad heb ik daar nog nooit aangezien?
Martine
donderdag 20 juli 2006 - 08:35
Victor44

Victor44

Vind dat dit ook erg lijkt op gypsophilia of gipskruid. We hadden dat hier vroeger ook staan als dubbelbloemige,en we droogden dit voor droogboeketten.
donderdag 20 juli 2006 - 14:44
nientje

Nientje

is een mooi en fijn bloemeke
nientje
donderdag 20 juli 2006 - 15:36
Catgarden

Catgarden

Die Achillea ptarmica bloeit de hele zomer. Enige nadeel is dat de stengels een beetje omvallen maar met een klimnet te spannen is dat gemakkelijk verholpen.
vrijdag 21 juli 2006 - 10:48
lisa

Lisa

zijn mooie een heel fijn bloemje
vrijdag 21 juli 2006 - 12:58
Nigella

Nigella

ik vind alle achillea's wel dankbare planten omdat ze zo lang bloeien en.........omdat ze zoals bij ons op superdroge grond toch goed houden
de roze verkleuren een beetje naar wit als er weken zo'n felle zon er op zit, maar ze zijn nog best te doen
vrijdag 21 juli 2006 - 14:13
Laura

Laura


't is een vaste plant, groeit gemakkelijk aan, maar zaad heb ik daar nog nooit aangezien?
Martine


Martine, ik zal er dit jaar eens opletten of ik zaden zie. Ik heb er al jaren ook een paar in mijn tuin staan en die zijn uit zaad opgekweekt , dus er moet wel zaad aan komen lijkt mij.

Laura
zaterdag 22 juli 2006 - 08:23
martine

Martine

bedankt, Laura, moest ik hier iets zien?
bij mij struikt die gewoon verder aan, en heb hem ook zo gekregen.
Martine
zaterdag 22 juli 2006 - 16:28
Nigella

Nigella

Martine
ik denk dat ik hem op een site 'Rosi's garden' eens gecombineerd gezien heb met andere vaste planten, mooi was het
zaterdag 22 juli 2006 - 20:15
lisa

Lisa

martine,wij heben de plant al heel wat jaare en ik heb nog nooit zaden gezien-zij zaait zich van zelfs iedere keer uit -bij mij zo erg dat ik ze al een keer in de vaas heb gedaan ,ze komt overal ter voorschijn niet alleen waar ze staat,althans bij mij
zaterdag 22 juli 2006 - 20:50
Catgarden

Catgarden

De Achillea millefolium (de klassieke met platte bloemschermen dus) zaait zich hier ook goed uit, maar van de A. ptarmica heb ik nog nooit geeneen zaailing gehad.
zondag 23 juli 2006 - 10:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon