menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Prickly Pear Tips

DeVesse

DeVesse

Hoi iedereen,

Ik heb een maand of 2 geleden een cactus gekocht die leek op Mickey Mouse. Na een beetje onderzoek op het internet ben ik er achter gekomen dat deze cactus de naam Prickly Pear zou hebben.

Nu is namelijk zou dat de beide "oren" van deze cactus beginnen af te zakken. Ik geef de cactus 1 maal op de 3

C&S substraten, voeding & watergift

woensdag 19 juni 2013 - 22:41
Wouter2

Wouter2

Prickly pear(Opuntia ficus-indica) is een commercieel landbouwgewas in subtropische streken. Vooral de vruchten worden gegeten maar ook de jonge pads worden gekookt en als groente gebruikt. De cactus op de foto is ook een opuntia maar dan Opuntia microdasys(bunny-ears). Om in de zomer maar net een keer per maand water te geven is te weinig omdat de plant dan aktief groeit (bij mij raakt hij zo 2-3 pads langer per groeiseizoen). Als de plant dan nog in turf staat is deze zo verhard dat alle water er net zo langsloopt. Wouter
donderdag 20 juni 2013 - 20:48
DeVesse

DeVesse

Wat raad je dan aan voor de hoeveelheid water? 1 maal per week of 2 weken? Wat moet ik dan doen als hij in turf staat? Moet ik hem dan meer water geven?

Komt het nu nog goed met de afhangende pads? Is het ook aan te raden om de cactus te bemesten in de groeiperiode?

Alvast bedankt voor uw antwoorden.
vrijdag 21 juni 2013 - 10:09
Wouter2

Wouter2

Het is maar moeilijk om verharde turf weer nat te krijgen. Plant je cactus in een poreus substraat (zie boven je topic) en geef hem zo een keer per week water in de zomer, afhankelijk van het weer. De pads hangen af omdat hij te droog staat en zullen wel weer opkomen als hij meer water kan opnemen. In een vers substraat is het niet nodig om bij te mesten, daarna elk jaar in het groeiseizoen.
zaterdag 22 juni 2013 - 08:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon