menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wilcoxiavraag

Harry54

Harry54

Aan het einde van vorig seizoen kreeg ik een Wilcoxia; een klein sprieterig plantje van een centimeter of 10 (hooguit). Voor mij de eerste keer dat ik deze soort heb. Wat is de beste manier om hem op te voeden? Zon, schaduw, veel-weinig water, zanderig of juist een handvol turf erbij? moet hij wel of niet ondersteuning? etc. Dat soort vragen dus.
Harry
zaterdag 19 april 2008 - 07:34
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Aan het einde van vorig seizoen kreeg ik een Wilcoxia; een klein sprieterig plantje van een centimeter of 10 (hooguit). Voor mij de eerste keer dat ik deze soort heb. Wat is de beste manier om hem op te voeden? Zon, schaduw, veel-weinig water, zanderig of juist een handvol turf erbij? moet hij wel of niet ondersteuning? etc. Dat soort vragen dus.
Harry


Wilcoxia's....wie kent DAT nog...ik herinner me die van uit de jaren .72 tot 78 of zoiets. Ik had er toentertijd 3 : W. schmollii, zo ne vinger dik en tot ong.25cm lang, bloeide met purperrode geurende bloemen, W.poselgeri was nog ietsken dunner en bloeide ook puperachtig en verder een onbekende...
't Zijn mexicaantjes of Z-Texas. Ze zijn later (wanneer?) bij echinocereus ingedeeld. Ze werden vroeger meestal geent, wortelecht vormen ze 'n soort knol. Rond 1980-82 was ik die kwijt bij mijn verhuis naar Schepdaal en toen nog geen serre enz. Ik meen me herinneren dat ze niet gemakkelijk waren, reden waarom men ze meestal ente.
zaterdag 19 april 2008 - 20:59
Ruudcactus

Ruudcactus

`weinig water en een zanderig mineraalrijk substraat.
Niet kougevoelig.
Gr.
Ruud
zondag 20 april 2008 - 08:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon