menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cactus stekken

Ga naar meest recente reactie

cactuskluns

Cactuskluns

Hoi,

MIjn cactusje gedijt hier goed met één keer per jaar een week goed drinken, gezien de kindjes die nu al enkele jaren opzij aangroeien. Ondertussen heb ik al een aantal tips verzameld (kort afsnijden, stekje/kindje ff laten opdrogen en op arme grond leggen, best in het voorjaar) maar nu vraag ik me af of ik best eerst stekje(s) maak of best eerst ff een week te drinken geef...
Hopelijk kan iemand me wat goede raad geven, zodat ik geen planten kwijtspeel.
donderdag 5 maart 2020 - 10:01
Dany

Dany

Heb je een foto, als je hem maar 1 keer per jaar goed drinken geeft zou ik hem graag eens zien.
Wat de stekken betreft je kan beiden doen, stekken voor je water geeft en een maand na het water geven dan ga je zelf ondervinden wat het best is.
donderdag 5 maart 2020 - 11:10
cactuskluns

Cactuskluns

hopelijk zijn de foto's duidelijk; na het water geven is de basis van de moederplant duidelijk een stuk "gevulder"

C&S zaaien, verspenen, enten en stekken

vrijdag 6 maart 2020 - 09:23
cactuskluns

Cactuskluns

andere kant heeft meer "kindjes"

C&S zaaien, verspenen, enten en stekken

vrijdag 6 maart 2020 - 09:24
cactuskluns

Tekst aangepast

Cactuskluns

Bijkomend vraagje: kan ik alle jongskes ineens stekken, of laat ik er best nog één of twee bij de moederplant tot volgend jaar?

vrijdag 6 maart 2020 - 09:26
Dany

Dany

Persoonlijk zou ik niks stekken of max. 1 en de rest laten staan tot volgend jaar. Je hebt dan meer kans dat de scheuten zelf al wortel hebben gemaakt en kan je ze gewoon verpotten zonder dat gedoe van afsnijden, laten drogen en wortel laten trekken. Trouwens zijn die scheutjes nog heel klein. Je kan hem uit de pot halen en kijken of er al scheuten zijn met wortels.
vrijdag 6 maart 2020 - 11:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon