menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cocospeat

Ga naar meest recente reactie

BOSVROUW

BOSVROUW

Ga voor de eerste keer zaaien. Heb alles gelezen alhier op het forum. Toch nog een vraagje! Kan je ook in cocospeat zaaien? Lees heel wat over ontsmetten; Welk product word daar voor gebruikt, en waar koop je het?
vrijdag 15 februari 2013 - 23:40
Gehenna

Gehenna

Ik heb in cocopeat gezaaid en geen problemen mee gehad. Nu ook niet. Voorlopig toch niet.
Integendeel, ik vind het verspenen veel makkelijker met cocopeat. Minder beschadiging aan de wortels.
Heb Fuchsia's gestekt in cocopeat en dat ging ook goed.
Ik ontsmet geen zaden en geen grond maar er wordt grond in de oven gestoken om te ontsmetten. In UK is dat heel courant.
Ik persoonlijk zie het nut niet in van totaal vernietigd bodemleven en uitgedroogde grond. Anderen zien er wel het nut van in.
Er zijn voor elke manier van tuinieren voor- en tegenstanders, hoe je uiteindelijk zaait is je eigen keuze. Laat je dus niet misleiden met allerlei zo goed als onuitvoerbare tips en verplichtingen die meer gebruikelijk zijn voor professionele kwekers.
En als je het niet weet ... je kent de weg h
zaterdag 16 februari 2013 - 19:14
BOSVROUW

BOSVROUW

Voor het zaaien van planten en bloemen, dit doe ik al lang, maar het gaat hier over cactussen; heb je daar ook ervaring mee?
zaterdag 16 februari 2013 - 21:08
Gehenna

Gehenna

Neen maar ik zou cactussen rechtstreekt in de grondsamenstelling zaaien die ze nodig hebben.
zondag 17 februari 2013 - 09:53
clubbrugge

Clubbrugge

Let op met uw cocopeat voor uw zoutgehalte.
Sommige soorten cocopeat bevatten nl veel zout, wat schade aan de planten kan brengen.
Nicolas
zondag 17 februari 2013 - 11:43
BOSVROUW

BOSVROUW

Bedankt!
zondag 17 februari 2013 - 19:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon