menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaaien van Brachycereus nesioticus

Ga naar meest recente reactie

Pieter

Pieter

Heeft iemand die ooit al gezaaid? Is die moeilijk te zaaien? Op puur lavastof? Gezien de extreme habitat van deze plant veronderstel ik dat deze niet zonder problemen zal groeien... laat staan kiemen. Ik heb net zaad besteld en ik wil dat zo goed mogelijk 'verzorgen'
dinsdag 16 september 2008 - 22:48
Pieter

Tekst aangepast

Pieter

Wel in verzamelingen bestaat dat inderdaad niet. Of toch heel erg zeldzaam. Het groeit enkel op 'verse' lava op de galapagos eilanden. Gezien deze extreme habitat wil ik alle tips sprokkelen om toch iets over te houden...
donderdag 18 september 2008 - 20:46
Pieter

Pieter

De zaden zijn besteld, maar nog niet ontvangen. Maar naar het schijnt zijn het de kleinste zaden van alle Cereusachtigen: 7,5mg per 100 zaden, maar ik heb niet direct een idee wat erbij voor te stellen. En dat op verse lava is wat ik aan informatie vind op internet en in boeken. Het zou steeds de pioniersplant zijn...
donderdag 18 september 2008 - 21:04
Tomby

Tomby

Naar wat ik begrepen had groeien deze vooral boven actieve lava stromingen, hoe je dit nabootst zou ik echt niet weten. Mij lijkt het allesinds wel dat ze ongelofelijk veel hitte nodig hebben om te kunnen groeien.

Hou ons allesinds up to date met wat er van komt.

grtz Tom
donderdag 18 september 2008 - 21:40
Tomby

Tekst aangepast

Tomby

Sorry, weer een dubbelposting
donderdag 18 september 2008 - 21:40
Pieter

Pieter

Ik heb dus enkele zaailingen uit die zaden, maar die groeien dus NIET. Al mijn zaailingen hebben reeds stekeltjes en die zijn nu al maar dan een maand gekiemd en zien er net hetzelfde uit als de dag na kieming... Grootte: iets groter dan een Blossfeldiazaailing dus enten is geen optie. Ik zal maar wat algenextract en mest geven zekers? er zit een groot deel lavastof in het grondmengsel dus het zou me niet verwonderen dat dat de groei remt...
zondag 12 april 2009 - 17:56
dagVE

DagVE

is lava niet te alkalisch ?
maandag 13 april 2009 - 21:50
Pieter

Pieter

lava kan zowel zuur als alkalisch zijn. Maar aangezien dat zaad bij niemand bleek te kiemen had ik niets te verliezen.
maandag 13 april 2009 - 21:59
WillyN

WillyN

Misschien moet je er tussendoor sulferdampen over blazen
dinsdag 14 april 2009 - 08:33
Pieter

Pieter

Goed idee Willy en het zal de grond aanzuren ook
dinsdag 14 april 2009 - 08:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon