menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Opuntiavrucht gent

Ga naar meest recente reactie

Pieter

Pieter

Ik had het hier al eens over in de voorbije zomer. Ik had dus een vrucht van de Austrocylinsropuntia floccosa die nog niet 100% rijp was. Ik heb die vrucht dus een half jaar laten afrijpen en enkele weken geleden dus opengesneden om de zaden te oogsten. Bleek dat er enkel zaden zaten in de onderste helft en de bovenste helft leek gewoon weefsel te zijn. Ik heb dus een deel van die vrucht, mét een areool erop, proberen enten en nu enkele weken later lijkt de ent wel aangeslagen te zijn. De kleur is iets donkerder groen, de randen zijn wat afgestorven en daardoor zie je duiderlijk de vergroeiing in het centrum. Nu hopen op een scheut hé...
[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 24 december 2007 - 16:34
Ferdinand

Ferdinand

Normaal zal aan het areool een nieuwe schijf ontstaan. Ik heb eveneens dergelijke plant staan en op het fruit (zaadbes) is er een nieuwe schijf ontstaan.
Fernand
maandag 24 december 2007 - 16:47
jumperke

Jumperke

Dit zal volgens mij hetzelfde resultaat geven net alsof je een opuntiavrucht op aarde legt............er ontstaat ook een nieuwe schijf uit de vrucht.

groetjes jerko
dinsdag 25 december 2007 - 14:18
Pieter

Pieter

Ik hoop het althans. De enige moeilijkheid zou eventueel kunnen zijn dat de vrucht al redelijk versuikerd was.
dinsdag 25 december 2007 - 18:56
jumperke

Jumperke

Ik denk wel dat het zal lukken hoor,het ziet er ietwat naar uit dat ze aanpakt.

groetjes jerko
dinsdag 25 december 2007 - 21:05
Paquita

Paquita

Ik denk dat je niet te veel hoop moet koesteren .... Het ziet er mijns inziens niet zo best uit als enting .
Hoop het beste voor u , maar ...niet te veel illusies .
vrijdag 28 december 2007 - 18:37
greener

Greener

En hoe is het nu na 2 weekjes met de ent?

Greener
zondag 6 januari 2008 - 11:01
Pieter

Pieter

Nog geen nieuwgroei, maar ziet er eigenlijk redelijk goed uit. Donderder groen dan voor de enting (dan was ze geelgroen, rijpe kleur). En de ent is aan de ene kant een beetje 'opgeduwd' waardoor ik wel een mooie vergroeiing zie. Afwachten
zondag 6 januari 2008 - 16:27
Maartendev1

Maartendev1

Moet lukken, ik las ergens dat je ook gewoon een hele vrucht in cactusaarde kunt zetten en dat er vervolgens gewoon nieuwe scheuten uit de areolen komen.
maandag 14 januari 2008 - 20:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon