menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Wat voor vetplant

Ga naar meest recente reactie

Plantenlover

Tekst aangepast

Plantenlover

Hoi!
Ik heb al een tijdje een vetplantje staan maar heb echt geen idee wat voor soort deze is. Hij groeit echt mega snel in de hoogte maar amper in de breedte. Ik heb hem nog geen jaar en heb hem al 3 keer van een grotere pot moeten voorzien. Wie o wie kan mij helpen?
Groetjes van Caro

C&S Identificatie

zondag 22 december 2019 - 13:41
Dany

Dany

Ik denk Crassula ovata
zondag 22 december 2019 - 22:37
Plantenlover

Tekst aangepast

Plantenlover

@danny die groeit met zijn blaadjes naar boven, de mijne groeien naar beneden.
maandag 23 december 2019 - 11:04
c j de k

C j de k

Echiveria pulvinata ??
maandag 23 december 2019 - 12:00
Dany

Dany

Dany die groeit met zijn blaadjes naar boven, de mijne groeien naar beneden.

jouw plant ziet er wel heel slecht uit.
maandag 23 december 2019 - 13:12
Plantenlover

Plantenlover

@Danny, hoe bedoeld u? Wat is er dan slecht aan? Behalve dat die zo scheef groeit.
maandag 23 december 2019 - 18:25
Dany

Dany

Volgens mij is het Crassula ovata ik ben niet 100% zeker. Voor verzorging zie link hieronder.
https://www.123planten.nl/verzorging/tips-crassula
Ik denk dat hij veel te veel water krijgt en een beetje te donker staat daardoor staan de blaadjes te ver van elkaar en hangen ze een beetje af ze zouden ook wat moeten blinken.
Je kan ook proberen om een betere foto te plaatsen.
Het zou er zo wat moeten uitzien

maandag 23 december 2019 - 21:37
Plantenlover

Tekst aangepast

Plantenlover

Zo is hij begonnen, stond als sierplanten in een glazen pot met wit zand en schelpjes enzo. Heb heb dan in water gezet voor wortels te doen groeien en toen er wortels waren heb ik hem in aarde gezet. Toen is hij ineens giga hard gaan groeien (gepland in april, ondertussen al 2x een grotere pot moeten kopen). Hij staat op de vensterbank en staat dus de hele dag in het licht, zoals er buiten licht is toch, anders gewoon het licht in de living. Hij krijgt wel regelmatig water, maar enkel als de grond helemaal droog is in de pot.

C&S Identificatie

maandag 23 december 2019 - 23:48
Plantenlover

Plantenlover

Dit is nu, foto is wel met flits omdat het al donker is. Blaadjes zijn paars naarmate ze groeien een beetje groen. Het paarse kan je er wel ‘afvegen’ na een tijdje.

C&S Identificatie

maandag 23 december 2019 - 23:51
Dany

Tekst aangepast

Dany

Ik zou hem in een plastieken pot zetten met gaten langs onder en niet achter je gordijn zoals nu maar er voor. Het is een succulent en die hebben heel veel licht nodig. Als je hem verpot de eerste 14 dagen zeker geen water geven. In principe is ieder blaadje aan de plant een nieuwe plant. Trek een blaadje af en leg het op droge aarde op een plaats met veel licht maar geen zon en je zult zien dat er na een tijdje wortels gaan aankomen.
Lees de link hier boven alles staat er in.
dinsdag 24 december 2019 - 10:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon