menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Etiketten

gymneofer

Gymneofer

Heeft er iemand info van plastic etiketten met daarop een getijpte naam van Dymo toestellen? Gaan de labels van de etiketten, door warmte of water? Verkleuring? Hoelang gaan deze mee? Ik zou graag de oude vervangen door deze, maar dit gaat wel over 6.000 planten, met andere woorden, een gigantisch werk.
zaterdag 23 februari 2013 - 16:58
LordOfCantecroy

LordOfCantecroy

Ik gebruik dit al een jaar of 10, plastic staafjes ('Plant Labels 125 mm.' van Gardman) met daarop standaard Dymo tape (zwart op wit - 12 mm.), dit is een voorbeeld:

[afbeelding verwijderd niet-https]

Je kan het lettertype ook kleiner maken zodat je 2 regels onder elkaar hebt.

De staafjes zijn 'rot proof', en van de Dymo-labels ben ik ook zeer tevreden. Ik gebruik ze binnen voor mijn cactussen (zie voorbeeld, is een jaar of 6 oud), maar ook buiten voor mijn verzameling Campanulaceae. De Dymo-labels verkleuren niet en zijn waterbestendig + ze kleven zeer goed op het plastic van de staafjes. Het gaat zelfs zo ver dat ik geen verschil kan zien tussen een etiket van 10 jaar geleden en een splinternieuwe, en dat na 10 jaar in weer en wind in mijn potten met Campanulaceae (inclusief ijskoude winters en bloedhete zomers)

Ik kan wel nog aanraden een type Dymo toestel te kopen welke je kan aansluiten via USB op je PC met het programma 'DYMO Label'. Zo kan je snel en gemakkelijk namen intypen, opslaan indien nodig en printen zoals je met een printer zou doen. Ik heb een 'Dymo Label Manager PnP' + 'DYMO Label' software en ben er zeer tevreden van (weliswaar op Mac, maar op PC zal het wel even goed zijn).

Maar voor 6.000 planten zal je toch een aardig budget mogen voorzien voor de Dymo-labels, want ze zijn niet goedkoop...
zondag 24 februari 2013 - 00:23
gymneofer

Gymneofer

Hey,

Bedankt voor de snelle reactie, ik ga dit eens proberen. Heb wel al ondervonden, dat ik met 1 lint ongeveer 125 namen kan typen.

Ik denk dat dit een gigantisch werk gaat worden, maar als dit goede etiketten zijn, en lang meegaan, is dit wel zijn werk waard. De etiketten die ik nu gebruik, moeten ten laatste om de 2 jaar vervangen worden, wat uiteindelijk op jaarbasis ook de kostprijs verhoogd.

De kleine plastic etiketten van 8cm. lengte, die worden gebruikt voor zaailingen en planten tot 3 jaar, gebruik ik al 30 jaar en die gaan ook gemiddeld 20 jaar mee. De etiketten van de collectie, gebruikte ik de harde van 12cm., en deze worden vervangen.
zondag 24 februari 2013 - 11:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon