menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke vetplant is dit en hoe kan ik hem snoeien

Ga naar meest recente reactie

NoticeNL

NoticeNL

Onderstaande vetplant heb ik een paar maanden terug van familie gekregen. Nu hij wat groter is wil ik hem gaan snoeien, kan iemand mij vertellen of en zo ja hoe dat het beste kan? En welke soort is het eigenlijk? Dan kan ik desnoods langs een tuincentrum gaan. Bedankt alvast!

C&S Identificatie

vrijdag 26 oktober 2012 - 13:07
Pieter

Pieter

Hoi,
Dat doet me wel wat aan een Kalanchoe tomentosa denken, maar in dit genre planten ben ik zeker geen kenner, dus misschien zijn er wel nog die daarop gelijken.
Snoeien zou ik enkel doen als het te groot wordt en dan door gewoon alles wat te lang is te toppen.
Mvg,
Pieter
vrijdag 26 oktober 2012 - 13:10
Paronoto

Paronoto

Kalanchoe tomentosa
Daar lijkt het inderdaad op. Snoeien heeft geen zin want volgend jaar zit je met hetzelfde probleem...Uw plant staat VEEL te krap in een niet geschikte pot bovendien...Uithalen en herpotten in 25cm pot met het voor dat soort plant aangepast grondmengsel (3 X 1/3). Bij aanvang voorzichtig gieten van onderaan in schotel (wintergroeier). Kijk eens op Google naar Kalanchoë tomentosa etc en ook in de Forumrubriek "ZOEKEN" .
vrijdag 26 oktober 2012 - 16:39
Wouter2

Wouter2

Hoe meer direkt zonlicht een tomentosa krijgt, hoe mooier het vilt op het blad en de bruine bladrand zijn. Overwinter uw plant met zoveel als mogelijk licht en misschien gaat hij in het voorjaar bloeien, de bloemblaadjes lijken op het blad van de plant, de binnenkant van de bloem is lichtgroen. Eventueel snoeisel kan gebruikt worden als kopstek. Ik zou deze plant op een meer zonnige plek proberen te zetten, in de zomer gewoon buiten. Wel op tijd inbrengen, is zeer koudegevoelig.
vrijdag 26 oktober 2012 - 21:17
Paronoto

Paronoto

[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]

Voilà, kopstek van eentje van 15 jaar oud
vrijdag 26 oktober 2012 - 21:53
Wouter2

Wouter2

Zo ja. Mooi gedrongen groeiwijze, mooie bevilting, mooie bloem.
zaterdag 27 oktober 2012 - 09:06
Paronoto

Paronoto

TER INFORMATIE...

Kalanchoe tomentosa, or Panda Plant, is a native of Madagascar Staat te lezen op Google
maandag 29 oktober 2012 - 20:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon