menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

3 nieuwe plantjes

Ga naar meest recente reactie

edo

Edo

heb 3 nieuwe plantjes vandaag gekocht en een zakje met allerlei cactuszaadjes
maar wat is de latijnse naam?
Parodia ???

C&S Identificatie

zondag 10 mei 2009 - 20:45
edo

Edo

Astro???

C&S Identificatie

zondag 10 mei 2009 - 20:46
edo

Edo

???

C&S Identificatie

zondag 10 mei 2009 - 20:47
edo

Edo

alledrie samen

C&S Identificatie

zondag 10 mei 2009 - 20:48
cactuszot

Cactuszot

1 = parodia sanguiniflora
2 = astrophytum ornatum
3 = soort gymnocalycium ?

groetjes,
Geert
zondag 10 mei 2009 - 21:26
edo

Edo

ik denk niet dat nr3 een notocactus mammulosus want de stekels zijn donkeroranje en de bloem is paars, terwijl de afbeeldingen op google witte stekels laten zien en gele bloemen
maandag 11 mei 2009 - 17:49
Pieter

Pieter

Hoi,
Zou die eerste geen Mammillaria met droogbloem kunnen zijn?
Pieter
maandag 11 mei 2009 - 17:55
Wiebe

Wiebe

Dat gevoel van droogbloemen heb ik ook voor de Notocactus!

Wiebe
maandag 11 mei 2009 - 18:06
edo

Edo

'k heb trouwens mijn twijfels bij die "Parodia sanguiniflora" .. de bloemen lijken mij nogal "vreemd" .. trouwens P sanguiniflora bloeit nu helemaal niet daarvoor is het nog ruwweg minstens 6-8 weken te vroeg .. en Notocactus al helemaal niet dacht ik ..

toen ik de bloemen thuis wat beter bekeek dacht ik eerst dat ze vals waren (voelde als papier aan) en erop gelijmd waren (er was onderaan een soort doorzichtig-wit spul) maar toen ik de bloemen wat meer opende zag ik meeldraden
maandag 11 mei 2009 - 18:33
matteke

Matteke

Strobloemen hebben ook meeldraden. Misschien eens een close-upje van de boemen, dan weten we het zeker.
maandag 11 mei 2009 - 18:50
Wiebe

Wiebe

Is m.i. heel simpel; volgens mij sluiten de bloemen van deze soorten 's avonds om de volgende dag weer open te gaan. Als ze 24 uur per dag bloeien, weet je dat je "bedonderd" bent.

Wiebe
maandag 11 mei 2009 - 19:04
edo

Edo

Is m.i. heel simpel; volgens mij sluiten de bloemen van deze soorten 's avonds om de volgende dag weer open te gaan. Als ze 24 uur per dag bloeien, weet je dat je "bedonderd" bent.

Wiebe

dus ik ben blijkbaar bedonderd.
toch voor de zekerheid (beter kon ik niet)

C&S Identificatie

maandag 11 mei 2009 - 19:16
Wiebe

Wiebe

Troost je met de gedachte dat je niet de enige bent! Onder deze droogbloem zit een Mammillaria verstopt. De foto maakt het niet duidelijk maar is nr 3 geen Echinopsis?

Wiebe
maandag 11 mei 2009 - 19:46
edo

Edo

Troost je met de gedachte dat je niet de enige bent! Onder deze droogbloem zit een Mammillaria verstopt. De foto maakt het niet duidelijk maar is nr 3 geen Echinopsis?

Wiebe

moet ik die bloem dan verwijderen? zoja, hoe?
maandag 11 mei 2009 - 19:57
succulentimon

Succulentimon

eerst de spierballen laten rollen...



gewoon eraf trekken jong!!

niet bang zijn, de cactusjes gaan er niets van merken
maandag 11 mei 2009 - 20:15
edo

Edo

eerst de spierballen laten rollen...



gewoon eraf trekken jong!!

niet bang zijn, de cactusjes gaan er niets van merken

heb net bij nr3 blad per blad zitten aftrekken want ineens alles samen ging niet en nu zit ik met het probleem dat er een hele hoop lijm op zit die ik er niet af krijg met een pincet. een andere oplossing?
maandag 11 mei 2009 - 20:55
Paronoto

Paronoto

Heb je iets bijgeleerd? dan is er toch IETS positiefs aan uwen "aankoop"; Nooit meer doen!
maandag 11 mei 2009 - 22:35
edo

Edo

PS die afdekking met fijn zand gaat u miserie berokkenen denk ik ..


waarom? ik heb het zand (dun laagje) enkel als decoratie gebruikt, onder het zand heb ik cactusaarde gezet en daaronder een laagje stenen zodat water weg kan vloeien.

Heb je iets bijgeleerd? dan is er toch IETS positiefs aan uwen "aankoop"; Nooit meer doen!

ik wist niet dat mensen zich met dit soort zaken bezighielen. In het vervolg koop ik dus geen cactussen meer met bloemen.
maandag 11 mei 2009 - 23:28
Wiebe

Wiebe

De truckendoos van Willy laat inderdaad zien dat dit (waarschijnlijk) een Notocactus mammulosus is. Gelukkig bloeit deze veel moooier dan die nepbloem die je erbij hebt gekocht. Onderstaande foto van deze soort heb ik vandaag in mijn kas gemaakt.

Wiebe

C&S Identificatie

dinsdag 12 mei 2009 - 17:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon