menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sedum gezocht

Ga naar meest recente reactie

Harry54

Harry54

Althans, dat denk ik dat het is.
Wie kent deze (vermoedelijk/misschien) cultuurvorm.
Harry

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 22 juli 2008 - 08:14
cactelders

Cactelders

Zijn dat geen Graptopetalumbloemen ?
dinsdag 22 juli 2008 - 21:09
Harry54

Harry54

Hé, dat lijkt er verdraaid veel op. Ik ga zoeken. Merci!
Harry
dinsdag 22 juli 2008 - 22:42
Harry54

Harry54

In de roos!!
Sedum cyaneum 'Sachalin'
bedankt.
Harry
dinsdag 22 juli 2008 - 22:47
Harry54

Harry54

Ben er 2 jaar terug geweest in dat gebied. (Overigens op den duur wel weggeregend). Kakteen Haage uitgebreid bezocht en zeer veel natuurschoon bewonderd. met name langs de oude Oost-duitse grensstrooks is sinds de jaren 45 bijna geen mens meer toegelaten tot de val van de muur. veel is er ongerept gebleven.

ben er nog niet achter hoe winterhard dit plantje is. eerst maar eens wat reservestekken maken. Wil je een stukje?
Harry
dinsdag 22 juli 2008 - 22:58
Harry54

Harry54

De andere kant van de zaak: de stadjesl open leeg daar. Alles wat kan gaat naar het rijkere westen. Op de pleinen van de meest schilderachtige stadjes is niets te doen (uitgezonderd Weimar) en we hebben het niet zonder alcoholisten en junks aangetroffen.

harry

ps, heb je mijn mail ontvangen? er ging hier iets mis geloof ik.
dinsdag 22 juli 2008 - 23:22
mjohanna

Mjohanna

Had ik vandaag eindelijk de moeite genomen om in mijn rotstuin op zoek te gaan naar een van de sedums waar een naamplaatje bijstaat, hebben jullie blijkbaar een andere oplossing.
Ga ik lekker verwarring stichten
Ik heb een soortgelijke sedum (let wel ik zeg soortgelijke sedum) onder de naam Sedum pluricaule 'Island of Sakalin' google 's op afbeeldingen. Dus welke het zal zijn? Geen idee!
Van die cultuurvar. is zo veel in de handel met waarschijnlijk dezelfde plant onder wie weet hoeveel namen. Wie het weet mag het zeggen.
woensdag 23 juli 2008 - 18:07
Harry54

Tekst aangepast

Harry54

Op Sedumphoto geven ze die inderdaad ook.
Hè. Was ik net zo tevreden met die naam van gisteren....
nou ja, er zijn erger zaken.
groet Harry

http://www.sedumphotos.net/v/Newest+Photographs/Sedum+pluricaule+_Island+of+Sakahilin_+7-10-08+_1_.jpg.html
woensdag 23 juli 2008 - 18:57
mjohanna
woensdag 23 juli 2008 - 19:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon