menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Echeveria X Angel Ramos

Ga naar meest recente reactie

Paronoto

Paronoto

't Is al enkele jaren geleden dat ik deze plant bekwam van mijn vriend Walter Dams. Hij had die meegebracht van uit Mexico bij een zijner vele reizen. Men noemde die plant daar ene "Angel Ramos" meer wist hij er niet van te vertellen. Het meest eigenaardige aan die plant is het feit dat ze bloeit rechtstreeks uit de CENTRALE/HOOFDSTENGEL en niet zoals men zou verwachten uit de zijkant van die stengel.... Er bestaat ook een vergelijkbare cultivar die X Fanfare noemt en die "normaal" bloeit met identiek dezelfde bloemen....
[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 2 mei 2008 - 20:51
kaktuskid

Kaktuskid

ja, ja, Paul
Angel Ramos is een man die woont in Hawaii,
ik dacht dat hij zich voornamelijk bezighield met caudexplanten
Ik heb wel eens wat zaad aan hem besteld.
Hij schrijft ook wel eens iets voor marina Welham (the Amateurs' digest')
Maar dat hij met Echeveria bezig was wist ik niet.


grt Eddy.
vrijdag 2 mei 2008 - 21:59
Paronoto

Paronoto

ja, ja, Paul
Angel Ramos is een man die woont in Hawaii,
ik dacht dat hij zich voornamelijk bezighield met caudexplanten
Ik heb wel eens wat zaad aan hem besteld.
Hij schrijft ook wel eens iets voor marina Welham (the Amateurs' digest')
Maar dat hij met Echeveria bezig was wist ik niet.
grt Eddy.


Awel, da's straf! Wat heeft de Walter mij dan wijs gemaakt???? Ik ben curieus wat hij op mijne mail gaat antwoorden..Ik herinner me niet dat hij ooit in Hawai zou geweest zijn.En wat heeft diene Angel Ramos dan met die plant te maken ...Bizar of loopt er iets fout in mijne kop.....
vrijdag 2 mei 2008 - 22:07
Paronoto

Paronoto

Vandaag antwoord gekregen van Walter Dams en..inderdaad Die Angel bestaat maar 't is een RAMOZ met Z en niet S! Da's een. Het hele verhaal van die plant is te lezen in Walters vervolgverhaal van zijjn mexicoreis in 1983, een verhaal det begint in jaargang 1984 van CACTUS het toenmalige belgische tijdschrift en doorloopt tot in het Maandelijks Tijdschrift voor liefhebbers van Cactussen, Vetplanten en Kamerplanten en 't is in dit laatste op blz 33 van jaargang 1987 dat het verhaal staat van zijn ontmoeting op vrijdag 29 juli 1983 met ene Angel Ramoz wiens vrouw er een hele collectie van allerhande planten (vooral begonia's) op nahield. Van haar kreeg hij een stek van een echeveria-achtige plant met blauwe spitse bladeren...
Er bestaat nu ook een quasi gelijkaardige (dezelfde?) plant bij echeverialiefhebbers in Engelend, Frankrijk, Zwitserland, Italië en wellicht nog meer onder de naam Graptoveria X Fanfare die zowel uit de kop als lateraal bloeit en qua habitus helemaal hetzelfde uitzicht heeft.....Kijk maar op I-net o.a.
zondag 4 mei 2008 - 21:59
kaktuskid

Kaktuskid

aha,
Weeral een misterie opgelost.
wij hebben daar Hercule Poirot niet voor nodig
succes met de plant paul.

grt Eddy
dinsdag 6 mei 2008 - 21:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon